نماینده ولی فقیه در گیلان:

خانه کافران مانند خانه عنکبوت سست و لرزان است/قارون‌های منطقه می‌خواهند حزب‌الله لبنان را از بین ببرند

آیت الله قربانی گفت: قارون‌های منطقه می‌خواهند حزب‌الله لبنان را از بین ببرند و با استکبار جهانی دست به دست هم دادند تا جمهوری اسلامی از بین برود.

خانه کافران مانند خانه عنکبوت سست و لرزان است/قارون‌های منطقه می‌خواهند حزب‌الله لبنان را از بین ببرند

به گزارش ۸دی، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی شامگاه سه‌شنبه در درس تفسیر سوره عنکبوت با اشاره به اینکه کافران فکر می‌کنند خانه‌های آنها ثابت و استوار است اظهار کرد: خانه کافران مانند خانه عنکبوت سست و لرزان است.

وی، بنای آفرینش را آزمایش انسان عنوان کرد و افزود: آزمایش تنها در مورد پیامبر اکرم (ص) و یاران او نبوده بلکه انسان‌ها در تمام عصرها آزمایش می‌شوند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه سوره عنکبوت زندگی پیامبران نوح (ع)، موسی (ع)، ابراهیم (ع)، لوت (ع)، شعیب (ع) و … را بیان کرده است، تصریح کرد: قرآن دشواری‌های امت پیامبران الهی و شقاوت دشمنان آنها را بیان کرده است.

قربانی به موضوع آزمایش و امتحان در قرآن و روایت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بعضی از آسیب‌ها فرد را گمراه می‌کند و انسان باید از خدا بخواهد او را از لغزش‌ها حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از قدرت‌ها انسان را مغرور می‌کند، بیان کرد: خداوند در قرآن مسائل بلا و ابتلا، امتحان، اختیار و فتنه را بیان کرده است و باید انسان‌ها از این موضوع‌ها درس بگیرند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، فرزند و اموال را وسیله آزمایش انسان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در زمان جاهلیت اعراب فرزندان دختر خود را زنده به‌گور می‌کردند و اسلام با آن مقابله کرده است.

قربانی به حق بزرگ اسلام نسبت به زنان اشاره کرد و یادآور شد: فرد مسلمان وقتی وارد منزل می‌شود، هدیه‌ای که آورده ابتدا باید به دختر بدهد و پس از آن پسران هدیه را دریافت کنند و این موضوع موجب می‌شود دختران احساس حقارت نکنند.

وی با بیان اینکه یکی از آزمایش‌های انسان از طریق مال انجام می‌شود، اظهار کرد: قرآن در جاهای مختلف از قارون نام برده است اما اسلام جلال و جبروت ظاهری را نمی‌پسندد.

امام جمعه رشت، مقام معظم رهبری و مسؤولان در جامعه اسلامی را از توده مردم عنوان کرد و افزود: امام (ره) فرمود؛ اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از آن است که رهبر بگویید.

قربانی با اشاره به اینکه خداوند به عمل صالح پاداش می‌دهد، بیان کرد: عمل صالح به آنها که صابر و شکیبا هستند، می‌رسد.

وی ادامه داد: گاهی برخی از افراد به خاطر مال دنیا حاضر هستند تمام فضیلت‌ها را زیر پا بگذارند و جامعه را به‌هم بریزند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به توطئه قارون علیه موسی (ع) اشاره کرد و گفت: قارون با مال دنیا زن گمراهی را فریب داد اما آن زن در مقابل موسی (ع) اعتراف کرد و توطئه قارون برملا شد.

قربانی با بیان اینکه ثروت قارون به اندازه‌ای بود که چهار نفر کلید صندوق گنج‌های او را حمل می‌کردند، تصریح کرد: خداوند زلزله‌ای ایجاد کرد و تمام اموال قارون توسط زمین بلعیده شد و از بین رفت.

وی به قارون‌های منطقه در عصر کنونی اشاره کرد و یادآور شد: قارون‌های منطقه می‌خواهند حزب‌الله لبنان را از بین ببرند و با استکبار جهانی دست به دست هم دادند تا جمهوری اسلامی از بین برود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند در کمین‌گاه است، اظهار کرد: خداوند قارون‌های منطقه و حامیان آنها را به درک می‌فرستد و از اسلام ناب و طرفداران آن حمایت می‌کند.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه