مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در گفتگو با8دی:

امام توانمندی ملت را هیچگاه در مقابل دشمن کوچک جلوه نداد / رفتار سنجیده امام ۱۵ خرداد را رقم زد

حجت الاسلام یاری گفت: سیاست اما راسخ و مطابق با دیانت بود و هرگز در مقابل استکبار جهانی و دشمنان امام سیاست خود را تغییر نداد.

امام توانمندی ملت را هیچگاه در مقابل دشمن کوچک جلوه نداد / رفتار سنجیده امام ۱۵ خرداد را رقم زد

به گزارش ۸دی، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره بر اینکه رفتار سنجیده امام ۱۵خرداد را رقم زد، گفت: حضرت امام توانمندی ملتش را هیچگاه در مقابل قدرت دشمنان کوچک جلوه ندادند.
حجت الاسلام و المسلمین جمال یاری در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی رحمه الله و نقش پر ثمره ایشان در رابطه با شکل گیری قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: شخصیت امام یک شخصیت ممتاز و همه جانبه بوده است.
وی با بیان اینکه امام از نظر سیاسی یک سیاستمدار بود، گفت: سیاست اما راسخ و مطابق با دیانت بود و هرگز در مقابل استکبار جهانی و دشمنان امام سیاست خود را تغییر نداد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نظم را در زندگی امام بسیار برجسته توصیف کرد و افزود: امام هم از نظر کارهای اصلی و هم در مراجعات مردمی و تدریس نظم را سرلوحه کار خود قرار می دادند و برای همه قابل مشهود بود.
حجت الاسلام یاری با اشاره بر اینکه امام از نظر عبادی با توجه بر مشکلاتی که در مسیر بوجود می آمد، نیز حائز اهمیت است، گفت: اگر در روزهای پایانی عمر حضرت امام در بیمارستان را نگاه کنید، در همان حال عبادت را رها نمی کند و ارتباط با معبود را با قوت انجام می داد.
وی در خصوص مقاومت و راسخ بودن امام در مقابل دشمن نیز، گفت: دشمن هر اندازه که در مقابل امام مسلط بود امام رفتارشان را بسیار کوچک جلوه می داد و خم به ابرو نمی آورد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه انقلاب به ثمر رسید، جنگ آغاز شد و هر رهبری بود الان رفتار منفعالانه از خود نشان می داد، گفت: هر رهبری که تازه انقلاب کند، ارتش خوبی نداشته باشد، نیروهای دفاعی نداشته باشد، فرار می کند اما ذره ای در مقابل قدرت دشمن اجازه نداد تا قدرت نمایی دشمن برخ کشیده شود.
حجت الاسلام یاری با اشاره بر اینکه حضرت امام توانمندی ملت را هیچگاه کوچک جلوه نداد، گفت: شخصیت امام همه جانبه بود و امروز بهترین سندی که می تواند شخصیت امام را تفسیر کند وصیت نامه عبادی سیاسی امام خمینی است.
یاری با اشاره بر اینکه وصیت نامه امام در سال های ماقبل رحلت تهیه و تدوین شده است، گفت: در این وصیت نامه برای همه ی اقسام نظام همچون ارکان، ارتش، جوانان، دانشگاه و برای همه ی اقشار جامعه راهکار ارائه کرده است.
وی کارهای امام را بسیار سنجیده و حساب شده عنوان کرد و گفت: امام شعاری سخن نمی گفت و راهبرد کارش بسیار دقیق بوده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه رفتار حساب شده امام قیام ۱۵ خرداد را قم زد، گفت: امام با همین رفتار سنجیده توانست حکومت پهلوی را به چالش بکشد و مردم در پشت امام قرار گرفتند، امام را تبعید کردند و هرگز در مقابل زورگویی ها خم به ابرو نیاورد.
حجت الاسلام یاری با اشاره براینکه انقلاب اسلامی ثمره۱۵خرداد است، گفت: الحمدلله اکنون در ۲۷ سال در فراق یار در سایه مقام معظم رهبری به سر می بریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه