عضو شورای اسلامی شهر رشت:

شهردار رشت کاری جز ویرانگری و بردن حیثیت اعضای شورای رشت ندارد

وی احداث پارک کودک در خیابان معلم رشت همجوار با خیابان ۲۵ متری را خطر‌آفرین خواند و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد شهردار رشت کاری به جز ویرانگری شهر و بردن حیثیت اعضای شورای رشت ندارد.

شهردار رشت کاری جز ویرانگری و بردن حیثیت اعضای شورای رشت ندارد

به گزارش ۸دی، محمود باقری‌خطیبانی با اشاره به پروژه پیاده‌راه فرهنگی این شهر اظهار کرد: پیاده‌راه و محورهای پیاده در مراکز شهرها به‌ویژه کلانشهرهایی که دارای سابقه تاریخی و فرهنگی هستند موضوعی پذیرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه پیاده راه‌های فرهنگی با هدف احیا و باز دمیدن روحیه حیات جمعی به مراکز شهری اجرا می‌شود، افزود: پیاده‌ها به طور معمول در مراکز فعال و پرتردد شهری ایجاد می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت اقدام‌های مقدماتی قبل از ایجاد پیاده راه‌ها در مراکز شهری را توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در محدوده پیاده راه‌ها و استقرار پارکینگ به میزان مناسب در مبادی ورودی به محدوده پیاده راه‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه به مقدمات قبل از اجرای پیاده‌راه فرهنگی رشت توجه نشده است، تصریح کرد:  برای اجرای پروژه پیاده‌راه فرهنگی رشت در چارچوب مالی مصوب ۴ میلیارد تومان رعایت نشد و تاکنون ۱۶ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

باقری‌خطیبانی گفت: آیا پروژه پیاده‌راه فرهنگی در رشت می‌توانست از اولویت لازم در بهسازی و نوسازی شهری برخوردار باشد.

وی به تغییرات بی‌حد‌ و اندازه در بدنه شهرداری رشت اشاره کرد و یادآور شد: کارآمدی و بازدهی سازمانی یک نهاد معطوف به عملکرد، تخصص و تجربه حرفه‌ای کارشناسان خبره و مدیران میانی آن است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت اداره شهرداری این شهر را نیازمند شکل‌گیری و کارکرد موثر سازمان‌ها دانست و گفت: کارکرد موثر این نهاد در گرو داشتن کارشناساسان و مدیران خبره و مسلط بوده که این مسئله با جابه‌جایی‌های فراوان نیرو در بدنه شهرداری رشت مغایرت دارد و اجازه نمی‌دهیم رسواگران شورای سوم رشت میدان‌داران شورای چهارم باشند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق پرسنل شهرداری رشت واجب‌ است، خاطرنشان کرد: حقوق کارگران شهرداری رشت چندین ماه عقب افتاده و این قشر پرتلاش با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

باقری‌خطیبانی اضافه کرد: حق بیمه تکمیلی پرسنل شهرداری رشت حدود ۸ ماه است که پرداخت نشده و اگر برای کارگر ساختمانی شهرداری در حین‌ کار حادثه‌ای اتفاق بیفتد چه کسی پاسخگو‌ می‌شود.

وی درباره جذب مشاور خارج از بودجه مصوب در سازمان‌های تابعه شهرداری رشت، یادآور شد: سازمان عمران شهرداری رشت ۱۸ نفر مشاور دارد و با کدام مجوز این تعداد مشاور در سازمان‌های مختلف شهرداری حضور دارند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزایش چک‌های برگشتی شهردار را از دیگر موارد عنوان کرد و گفت: اکنون چک‌های شهردار غیر قابل وصول است.

وی احداث پارک کودک در خیابان معلم رشت همجوار با خیابان ۲۵ متری را خطر‌آفرین خواند و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد شهردار رشت کاری به جز ویرانگری شهر و بردن حیثیت اعضای شورای رشت ندارد.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه