مسئول کمیته راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور در آستانه:

امروز شهدا کار فرهنگی می‌کنند/ این ما هستیم که برای حضور شهدا در شهر التماس می‌کنیم

مسئول کمیته راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور در آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه امروز شهدا کار فرهنگی می‌کنند گفت: این ما هستیم که برای حضور شهدا در شهر التماس می‌کنیم.

امروز شهدا کار فرهنگی می‌کنند/ این ما هستیم که برای حضور شهدا در شهر التماس می‌کنیم

به گزارش ۸دی به نقل از آستان‌خبر، امیر سرتیپ دوم غلامحسین دربندی عصر امروز در مراسم اربعین شهدای گمنام آستانه‌اشرفیه در حرم مطهر شهدای این شهر بابیان اینکه در کشور ما شهدای گمنام جایگاه ویژه‌ای دارند اظهار داشت: شهدای گمنام با حضورشان در هر شهر، آن شهر را منقلب می‌کند و استقبال مردم آنجا در مکانی که شهدا تدفین شده‌اند نشان از تأثیرگذاری شهیدان گمنام است.

وی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: شهدا بسته به نیاز آن زمان کشور، با اهدای جانشان از نظام و انقلاب دفاع کرده و امروز نیز از معنویت حضورشان کار فرهنگی می‌کنند.

مسئول کمیته راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور کار برای شهدا را توفیق الهی دانست و افزود: هرساله مراسم شهدا با شور خاصی برگزار می‌شود که پس از گذشت سال‌ها علاوه بر تداوم استقبال، پرشورتر نیز می‌شود زیرا شهدایی که برای خدا قیام می‌کنند خود خداوند آن‌ها را حفظ می‌کند.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با جانبازان دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جانبازان سرافراز ما در دیدار با رهبرشان تنها از ایشان می‌خواستند که در نماز شب‌هایشان دعا کنند تا از رفقای شهیدشان که جامانده‌اند بپیوندند.

دربندی به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روایتگری دوران دفاع مقدس بالأخص جانبازان برای مردم اشاره کرد و گفت: در حضور شهدایی که جانشان را برای ولایت داده‌اند میگویم که رهبر ما علاوه بر شخصیتی والا، دانشمند، فقیه، عادل و سیاستمدار یک هنرمند است و تأکید ایشان بر روایتگری مشقت‌های جانبازان ماست.

وی بابیان اینکه شهدا قلوب را تسخیر کرده‌اند اظهار داشت: شهدای ما بخصوص شهدای گمنام قلوب را تسخیر می‌کنند که گواه این تسخیر تشییع باشکوه شهدای گمنام و بی‌نام‌ونشان در کشور ماست.

معاون اسبق روابط عمومی ارتش به تأثیر شهدا بر کشور اشاره کرد و افزود: شهدای ما همچون شهید کشوری نام شهر را عوض کرده‌اند که مادر شهید کشوری فرمودند که شهید من متولد کیاکلایه نیست بلکه متولد همین منطقه می‌مک است که درآنجا به شهادت رسیده است.

وی تسخیر زمان را از دیگر خصوصیات بارز شهدا عنوان کرد و گفت: شهدایی که با دل و به تأسی از سالار شهیدان برای دفاع از اسلام جانشان را هدیه کردند جزو سربازان حضرت ولیعصر (عج) و امام زمانشان حساب می‌شوند که رمز ماندگاری شهدا عملکرد عاشورایی آنان است.

دربندی بابیان اینکه شهدا مکان را تسخیر کرده‌اند اظهار داشت: این ما هستیم که به شهدا نیاز داریم و برای حضورشان در شهرمان التماس کنیم زیرا که هرجایی که شهدا حضور پیدا کرده‌اند باعث افزایش برکت و معنویت آن مکان شده‌اند و حضور مردم نیز در مراسم تشییع و پس‌ازآن بر مزارشان بی‌اختیار است که انسان در برابر این‌ها احساس حقارت می‌کند.

وی به تحمل شکنجه رزمندگان نوجوان و جوان کشورمان در دوران دفاع مقدس در اسارت برای حفظ اطلاعات کشور اشاره کرد و افزود: پاسخ‌های دندان‌شکن اسرای نوجوان ایرانی به خبرنگاران و سران بعثی و فرماندهان کشورهای حامی صدام، دنیا را متوجه خود ساخت که این نوجوانان با چه اعتقادی جامشان را برای اسلام هدیه می‌کنند.

مسئول کمیته راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور بابیان اینکه شهدا خون خدا هستند گفت: هرکسی قدم در راه اباعبدالله بردارند نامشان ماندگار می‌شود و ما می‌توانیم این ماندگاری را در حضور جوانان در برنامه‌های گرامیداشت شهدا مشاهده کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه