نماینده مردم رودبار در مجلس:

دولت روحانی برای چهار سال دوم تداوم نخواهد داشت/ دولت باید در مجامع بین‌المللی علیه شرکت پژو اعلام جرم کند

نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، بنده به صراحت اعلام می کنم که دولت آقای روحانی برای چهار سال دوم تداوم نخواهد داشت.

دولت روحانی برای چهار سال دوم تداوم نخواهد داشت/ دولت باید در مجامع بین‌المللی علیه شرکت پژو اعلام جرم کند

به گزارش ۸دی، عطاءالله حکیمی درباره شرایط کنونی بازار نفت و نشست جاری اعضای اوپک اظهار کرد: عربستان، قطر، امارات، ترکیه و در مجموع کشورهای تولید کننده نفت به همراه آمریکا بر علیه کشور ما متحد شده اند؛ لذا احتمال توافق در نشست جاری بین تولیدکنندگان نفت بسیار بعید است.

وی ضمن ابراز تاسف از شرایط کنونی اقتصاد کشور گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، بنده به صراحت اعلام می کنم که دولت آقای روحانی برای چهار سال دوم تداوم نخواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه تنها راه رهایی از مشکلات کنونی، اقتصاد مقاومتی است،‌ عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد بدون نفت. باید در زمینه انرژی هسته ای، فناوری های فضایی و موشکی و غیره تمرکز کرده و از وابستگی به درآمدهای نفتی رها شویم. این امر نیازمند یک عزم ملی و مدیریت جهادی است و دولتمردان نباید زمان را از دست بدهند. البته در حال حاضر چنین مدیریتی را در دولت فعلی مشاهده نمی کنم.

نماینده مردم رودبار با انتقاد از قراردادهای منعقد شده با شرکت پژو، اظهار داشت: قراردادهای منعقد شده با شرکت پژو به گونه ای است که خودروی تولید ۱۳ سال پیش این شرکت وارد بازار ایران خواهد شد. با این اوصاف امیدی به تحول در صنعت خودروی کشور نخواهیم داشت.

وی افزود: در این چند سال گذشته که میزان فروش شرکت های سایپا و ایران خودرو به شدت کاهش یافته بود، خودروسازان داخلی به تولید خودرو با قطعات چینی روی آوردند که حجم زیادی از تولیدات آن ها به فروش نرفته و انبارهای خودروسازان مملو از اینگونه خودروهای با قطعات چینی است. اکنون خودروسازان در اندیشه فروش این خودروها به مردم هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: قرارداد جدید با شرکت پژو اشتباه بزرگی بود. به عقیده بنده شرکت پژو باید به دو دلیل به ایران خسارت پرداخت کند. دلیل نخست اینکه با وجود داشتن قرارداد با ایران خودرو، از ادامه همکاری با ایران امتناع نموده و از تحویل قطعات به ایران خودرو سر باز زد. دلیل دوم اینکه تعداد زیادی از هموطنان به دلیل آتش سوزی ناشی از نقص خودروهای پژو، دچار سوختگی شده اند. اگر دولت به فکر منافع مردم است، باید در مجامع بین المللی بر علیه شرکت پژو اعلام جرم نماید.

حکیمی در پایان گفت: متاسفانه اعلام جرم بر علیه شرکت پژو هرگز عملی نشده است و دولت به جای پیگیری مشکلاتی که به دلیل آتش سوزی خودروهای پژو برای هموطنانمان به وجود آمده، با شرکت پژو قراردادی جدید منعقد کرده است.

منبع: کاسپین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه