حسینی اشکوری:

وجود مدیران ناصالح، از آفات جامعه دینی است/برداشت های غیرتخصصی از دین باعث تشکیل نحله های فکری منحرف میشود

همانطور که عالمان دین نمیتوانند در تخصص های غیردینی نظرهای تخصصی دهند بنابراین نظریه پردازان غیر متخصص در عرصه دین نیز نمیتوانند مفسر دین باشند.

وجود مدیران ناصالح، از آفات جامعه دینی است/برداشت های غیرتخصصی از دین باعث تشکیل نحله های فکری منحرف میشود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم حسینی اشکوری دیروز دوشنبه بعدازظهر در آخرین روز از مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه ی زهرا(ع) در بیت آیت الله قربانی نماینده ی ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، در تبیین شخصیت سیاسی حضرت زهرا (س) اظهار داشت: فاطمه زهرا (ع) در زمان مظلومیت علی(ع) که متاسفانه اکثر مردم و بویژه خواص، مهر سکوت بر لب زده بودند ، بپا خواست و به افشاگری علیه مخالفین ولایت پرداخت .

وی ضمن تشریح قیام و مبارزه ی زهرا (س) برای دفاع از شایسته سالاری و مقابله با حاکمیت ناصالحان بیان داشت: سکوت امیرالمومنین علی (ع) در حوادث آن دوران، عین اعتراض، و گریه ها و خطبه های حضرا زهرا(ع)، تفسیر سکوت علی (ع) بود. اگر زهرا چون دیگران سکوت میکرد و حکومت آنان را زیر سوال نمیبرد، حکومت غاصبانه ی آنها را مشروعیت میبخشید فلذا حاضرشد برای اثبات حقانیت علی (ع) و دفاع از ولایت امام خود، جان خود را به خطر بیندازد و شهیده ی راه ولایت شود.

حسینی اشکوری در ادامه گفت: ورود افراد غیرمتخصص و ناصالح در تئوری پردازی دینی و همچنین حاکمیت ناصالحان و غیرمتدینین در جامعه اسلامی و دینمدار دو خطر بزرگ و آسیب جدی برای جامعه دینی محسوب میشود و بیان داشت: همانطور که مجتهدین و عالمان دین نمیتوانند در تخصص های غیردینی مثلا در علم پزشکی، بدون شرایط لازم نظرهای تخصصی پزشکی دهند بنابراین نظریه پردازان غیر متخصص در عرصه دین نیز نمیتوانند مفسر دین باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: آموزه های دینی را باید از حوزه های علمیه و از فقها و دانشمندان برجسته دینی مانند: علامه طباطبایی،استاد حسن زاده آملی و شهید مطهری آموخت نه از یک مهندس رشته ترمودینامیک یا نساجی یا فلان رشته جامعه شناسی!

وی ضمن ذکر نمونه ای از برداشتهای غیر تخصصی واشتباه از دین بیان نمود: اینکار موجب بخشی نگری و یکسو نگری و نگاه تک بعدی به دین میشود که محصول و نتیجه ی آن تشکیل گروه های اسلام التقاطی، اسلام لیبرالیزه و سکولار یا همان اسلام آمریکایی و ایجاد گروهکهایی مانند: منافین و فرقان و غیره میشود. وی همچنین بیان داشت: امروز وجود گروهکهای تکفیری و داعش که برگرفته از فرقه ی ضاله وهابیت است، محصول آموزشهای غلط و اجتهادهای غیرتخصصی دینی است.

وی  سپس به خطر دوم در جامعه ی اسلامی پرداخت و اظهار داشت: سکوت و بی تفاوتی مردم نسبت به مسایل سیاسی از عواملی است که نتیجه ی آن روی کارآمدن حاکمان ظالم و بی دین و منحرف میشود  که به نام دین و با لقب خلیفه مسلمین یا امیرالمومنین در جوامع اسلامی حکومت میکنند و از هیچ ظلم و جنایتی در حق مسلمین فروگذار نمیکنند، مانند کسانی که در تاریخ در حرمسراهای خود حوضچه های شراب داشتند و در حالت مستی به عنوان امام جماعت به اقامه نماز میپرداختند.

عضوارشد مجمع اصولگرایان گیلان در ادامه افزود: متاسفانه امروز اکثریت کشورهای اسلامی در اختیار حاکمانی هستند که بویی از دین اسلام نبرده و استکبار جهانی را آقا و کدخدای جهان میدانند و نه تنها هیچ تلاشی در راه مبارزه با مستکبرین و دشمنان خونخوار جهان اسلام نمیکنند بلکه با تمام امکانات کشور خود به دستورات استکبار و صهیونیزم جهانی و در راس آن آمریکا عمل میکنند و این اتفاق نامبارک و آزار دهنده، امروز مایه ی ننگ دنیای اسلام میباشد.

حسینی اشکوری در پایان اظهار داشت: امروز در جامعه ما گرچه برخی واپس گرایان بریده از انقلاب و خواص غربزده که دل در گرو بیگانگان دارند، برای اغفال و به انحراف کشیدن مردم ما از انقلاب از هیچ کوششی دریغ نمیکنند، و گرچه همین گروه با همراهی تمام امکانات داخلی و تبلیغات خارجی، برای ایجاد حاکمیت اسلام آمریکایی و سکولار یا به زعم خود اسلام رحمانی! تلاش میکنند، ولی به لطف خداوند اکثریت مردم کشور ما در محور ولایت و حامی اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب اسلامی هستند و همین اتحاد امت و امامت است که موجب ایجاد امنیت و اقتدار برای کشور گشته و فتنه ها و نقشه های آنان را در این ۳۷ سال نقش برآب نموده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رضاپور
نفست گرم استاد اشکوری
در حاشیه