رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت:

وجود مقدس حضرت زهرا(س) بهانه خلقت و عامل سعادت بشریت است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) گفت: ائمه معصومین(علیهم السلام) از نور وجودی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) خلق شده اند.

وجود مقدس حضرت زهرا(س) بهانه خلقت و عامل سعادت بشریت  است

به گزارش ۸دی، به نقل از صبح شفت ، حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه، با بیان اینکه زهرای اطهر(سلام الله علیها) دارای مقامی است که برای احدی غیر از حضرات معصومین (علیهم السلام) قابل درک نیست، اظهار داشت: ایشان نسخه تمام عیار کسانی است که دل در گروی اندیشه های الهی و اعتقادی دارند.

وی، تجلیل از مقام حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را تکریم ایمان، تقوا، علم، ادب، شجاعت، ایثار، شهادت و در یک کلمه مکارم اخلاق دانست و تصریح کرد: زن ایرانی امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و تاسی جستن از شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در اوج عزت و موفقیت قرار دارد تا حدی که توانسته است به عنوان یک الگوی تمام عیار به جهانیان معرفی شود.

این کارشناس دینی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) افتخار جهان هستی و گل سرسبد آفرینش است آن حضرت را از معجزه های تاریخ و افتخارات عالم وجود دانست و ابراز کرد: ما حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را افتخار خاندان وحی و همچون خورشیدی بر تارک اسلام می دانیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت با اشاره به اینکه حضرت زهرا(سلام الله علیها) به عنوان گرانبهاترین و عظیم ترین گنجی است که از سوی خداوند متعال به هستی اهدا شده خاطرنشان ساخت : از نور وجودی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ائمه معصومین(علیهم السلام) خلق شده اند و از یک منظر باز پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله و سلم) آن حضرت را ام ابیها لقب داده اند که حتی بحث نبوت، به وجود حضرت زهرا(سلام الله علیها) بر می گردد و این مساله به اهمیت جایگاه حضرت زهرا (سلام الله علیها) اشاره دارد و خداوند از این طریق راه سعادت و خوشبختی را با الگو قراردادن آن حضرت به انسانها معرفی کرده است.

حجت الاسلام ابراهیم زاده ادامه داد: بنابراین وجود مقدس حضرت زهرا(سلام الله علیها) اولاً بهانه خلقت و ثانیاً عامل سعادت بشریت و ثالثا برآورنده و به وجودآورنده اهداف خلقت است و به همین خاطر اگر بشریتِ امروز ، و لو غیر مسلمانان طالب سعادت و خوشبختی هستند باید راه و منش آن حضرت را در پیش بگیرند و اگر غیر از این باشد عاقبت، شقاوت و بدبختی دامنگیر بشریت خواهد شد .

امام جمعه موقت شهرستان شفت بیان داشت : حضرت زهرا(سلام الله علیها) نه تنها الگو برای بانوان، بلکه الگو برای عموم جامعه است ، چنانچه امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آن بزرگوار را الگوی خود معرفی کرده اند .

این مسئول با اشاره به اینکه آحاد مردم جامعه باید سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها) را به عنوان چارچوب حرکتی و برنامه ریزی خود قرار دهند عنوان کرد : با الگو قراردادن سیره فاطمی در جهانِ امروز ، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و بشریت به سعادت واقعی خواهد رسید و تربیت فاطمی در خانواده ها می تواند بسیاری از آسیب ها را کاهش دهد .

وی با بیان اینکه جامعه شیعی و نظام جمهوری اسلامی ایران باید قدر حضرت زهرا(سلام الله علیها) را بیش از پیش بداند گفت : تمام دستگاه های فرهنگی باید در راستای تبیین سیره فاطمی تلاش جدی کنند و نهادهای سیاست گذاری و برنامه ریزان نیز باید به این مساله اهمیت زیاد قائل شوند ، چرا که در غیر این صورت تکلیف خود را انجام نداده اند .

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه تبعیت از سیره فاطمی کارها را آسان خواهد کرد اظهار داشت : با پیروی از منش آن حضرت عزت و آزادگی نصیب افراد خواهد شد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت با بیان اینکه از سالهای گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای معرفی هر چه بهتر سیره فاطمی در جامعه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفته خاطر نشان کرد : اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت با بهره گیری از شبکه گسترده تبلیغی خود که شامل هیئات مذهبی، کانون مداحان، موسسات قرآنی، کانونهای فرهنگی و دینی و روحانیون و مبلغین است ، توانسته در معرفی و تبیین الگوهای رفتاری حضرت زهرا(سلام الله علیها) اقدامات موثری انجام دهد .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه