حجت‌الاسلام‌والمسلمین رهنما:

اتفاقات روز رشت مصداقی از فتنه بود/دیدگاهم به آیت‌الله مؤمن نزدیک‌تر است

حجت‌الاسلام رهنما با اشاره به اینکه دیدگاهم به آیت‌الله مؤمن نزدیک‌تر است گفت: زیر سؤال بردن شورای نگهبان در عدم احراز سید حسن خمینی تنها جنبه رسانه‌ای دارد.

اتفاقات روز رشت مصداقی از فتنه بود/دیدگاهم به آیت‌الله مؤمن نزدیک‌تر است

به گزارش۸دی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رهنما در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر، بابیان اینکه کل مشروعیت نظام از رکن اصلی آن یعنی ولایت است اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی برای این است که حافظ و حامی مهم‌ترین رکن نظام باشد زیرا با تنفیذ رهبر است که احکامی همچون ریاست جمهوری از طریق ایشان مشروعیت پیدا می‌کند.

وی با اشاره به مباحث مطرح‌شده پیرامون شورایی رهبری بیان کرد: شخصیت ممتاز مقام معظم رهبری به‌گونه‌ای است که هیچ شورایی نمی‌تواند جایگزین ایشان شود و به عقیده بنده بیان این طلب برای تضعیف جایگاه ولایت و رهبری است و باید نسبت به آن حساس بود.

رهنما با اشاره به حضور خود در لیست ائتلاف اصولگرایان گفت: بنده به معنی عام اصولگرایی موافقم ولی سهم خواهی بچه‌گانه را قبول ندارم و مواضع بنده در ارتباط با اصولگرایی همان نگاه حضرت آقا است و البته از حسن ظن آقایان بسیار ممنونم.

وی اتفاقات روز رشت را مصداقی از فتنه عنوان کرد و افزود: در همین اتفاق روز رشت به معنی واقعی کلمه ناراحت شدم، استان گیلان استان علماست و برای ما بسیار تحقیرآمیز بود و البته عادی بودن این ماجرا در فضای مجازی بسیار دردناک است.

کاندیدای خبرگان رهبری با اشاره به تشییع باشکوه شهید کوچک زاده از شهدای مدافع حرم در گیلان گفت: اینجا استانی است که تشییع باشکوه شهید مدافع حرم توسط مردم با بصیرت صورت می‌گیرد و این حرکت مردم الگویی برای سایر استان‌ها ازجمله قم می‌شود ولی متأسفانه کم‌کاری مسئولان فرهنگی ازجمله روحانیون کار را بجایی رسانده که این اتفاق در رشت می‌افتد.

وی به تلاش‌های بیگانگان برای تخریب برخی از چهره‌های نظام حاضر در انتخابات خبرگان اشاره کرد و افزود: دشمن تمام تلاش خود را برای تخریب چهره‌های همچون آیت‌الله صادق آملی لاریجانی که موضع‌گیری روشنی در برابر فتنه داشتند انجام می‌دهد تا این افراد به خبرگان رهبری راه پیدا نکنند.

رهنما بابیان اینکه دشمن به دنبال نفوذ در مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم گیر نظام است اظهار داشت: ثبت‌نام خبرگان و فشار به شورای نگهبان، فرضیه شورای رهبری، علم کردن نظارت و فرمایشی خواندن خبرگان از کدهای نفوذ است و باید نسبت به این کلمات حساسیت نشان داد.

وی با اشاره به عدم‌تأیید صلاحیت برخی داوطلبین انتخابات مجلس خبرگان ازجمله سید حسن خمینی و موضع‌گیری برخی از چهره‌ها نسبت به شورای نگهبان اظهار داشت: آیت‌الله مؤمن یک شخصیت فاضل، متقی، عادل و با درایت است و این موارد و شبهات مطرح‌شده توسط برخی از افراد تنها جنبه رسانه‌ای دارد وگرنه در فضای علمی با توجه به شناختی که از آیت‌الله مؤمن در نزد روحانیون و علمای قم وجود دارد به‌هیچ‌وجه شائبه‌ای در عدم احراز اجتهاد برخی از چهره‌ها نیست.

وی در پاسخ به موارد مطرح‌شده پیرامون انتخاب رهبری در این دوره از خبرگان گفت: این جمله کاملاً جمله مزخرفی است مگر انسان می‌تواند غیب‌گویی کند، بسیاری از مراجع قم سال‌ها از حضرت آقا بزرگ‌ترند، این جملات از پایه غلط است.

وی در پاسخ به اینکه دیدگاه شما به آیت‌الله یزدی نزدیک‌تر است یا آیت‌الله هاشمی بیان کرد: فضای رسانه‌ای با فضای علمی متفاوت است و باید با این افراد از نزدیک آشنا باشید و نظر من با اساتیدی همچون آیت‌الله شب‌زنده‌دار که از نزدیک با ایشان بودم و یا آیت‌الله مؤمن نزدیک‌تر است.

کاندیدای خبرگان رهبری با تأکید بر ایجاد شبکه‌ای منسجم برای فعالین عرصه فرهنگ در استان گیلان گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی استان نشأت‌گرفته از موارد فرهنگی است و ظرفیت خبرگان بک ظرفیت عظیم است و باید از این طریق بازنگری در تعرفه‌های فرهنگی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رهنما، متولد ۲۰ خرداد سال ۱۳۶۰، شهر رشت است. وی ابتدا وارد حوزه علمیه قم و سپس در مدرسه آیت ا… مکارم شیرازی مشغول به تحصیل شد سپس جهت ادامه تحصیلات حوزوی به مدرسه تخصصی فقیه آیت‌الله شبیری زنجانی رفته و جزو واحد نخبگان حوزه شد.

حجت‌الاسلام رهنما دوره هفت‌ساله درس خارج خود را نیز در مدرسه آیت‌الله مرحوم فاضل لنکرانی گذرانده و هم‌اکنون در حال ادامه درس خارج است. وی در حال حاضر مدیریت مدرسه تخصصی فقه و اصول حوزه علمیه قم را نیز بر عهده دارند.

منبع: آستان نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه