پژوهشگر تاریخ جهان اسلام در رشت:

برخی تلاش می‌کنند فلش از طرف دشمن اصلی آمریکا را به طرف عربستان برگردانند

قنبری همدانی، آمریکا را دشمن اصلی ملت ایران دانست و تصریح کرد: انتقال دشمنی از آمریکا به طرف عربستان غلط و انحراف بزرگ است، زیرا ما با ملت‌های مسلمان هیچ‌نوع ضدیت و بردارکشی نداریم.

برخی تلاش می‌کنند فلش از طرف دشمن اصلی آمریکا را به طرف عربستان برگردانند

به گزارش ، دومین اجتماع بزرگ مداحان بسیجی گیلان با حضور مداحان خواهر و برادر از تمام نقاط استان امروز در سالن شهدای سپاه ناحیه مرکزی رشت برگزار شد.

حشمت‌الله قنبری همدانی در اجتماع مذکور با اشاره به اینکه اسلام مولود پیامبر(ص) است، اظهار کرد: اگر قرار است پیامبر(ص) حفظ شود باید اسلام را حفظ کرد.

وی ادامه داد: آنها که بساط دین را پس از پیامبر اکرم(ص) جمع کردند از اصحاب و شخصیت‌های شناسنامه‌دار بودند.

این استاد دانشگاه، به مراتب بالای اصحاب پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: برخی از اصحاب در مراتب عبادت یکتا و سیف‌الاسلام بودند و اگر تمام خواص از ابتدای انقلاب تاکنون را با همدیگر جمع کنیم به اندازه یک ساعت بعضی از اصحاب پیامبر(ص) عبادت و عمل ندارند اما در مقابل امام علی(ع) ایستادند.

* پیوند دقیق و حساب شده بین امت با امام

قنبری همدانی با بیان اینکه اگر شرایط ما امروز آسیب نمی‌بیند ریشه آن در ملت بیدار و هوشیار است، تصریح کرد: پیوند امت با امام بزرگ است و اکنون بین امت و امام پیوندی دقیق و حساب‌شده به دلیل وجود امت بصیر و آگاه وجود دارد.

وی حفظ کشور را در سایه دین و ولایت خواند و بیان کرد: اگر تاکنون ولی امر مسلمین نبود، بزرگان اصلاح‌طلب و اصولگرا در دولت‌ها ما را در آغوش دولت آمریکا گذاشته بودند.

پژوهشگر تاریخ جهان اسلام، حفظ نظام را به برکت ولایت عنوان کرد و گفت: امروز در شرایط بسیار استثنایی و مهم تاریخی قرار داریم و انسان در مقابل عظمت شهدا احساس حقارت می‌کند.

قنبری همدانی با اشاره به اینکه زمانی مسئول میز ایران در وزارت خارجه انگلستان و آمریکا برای ما وزیر انتخاب می‌کردند، خاطرنشان کرد: قوام‌السلطنه پس از عزل خود نامه‌ای به سفارت انگلیس نوشت و گفت؛ «من چه خدمتی باید به ملکه بریتانیا می‌کردم و نکردم و حالا به کیفر آن بیکار ماندم» و پس از ۷۲ ساعت دوباره نخست وزیر ایران شد.

وی به نامه رضا شاه به بازماندگان خود در تهران اشاره کرد و یادآور شد: رضا شاه در نامه خود آورده است؛ « چه خدمتی باید برای انگلیس می‌کردم و نکردم و آنها این برخورد را با من کردند».

* قبل از انقلاب اسلامی تمشیت امور به دست یهود بود

این استاد دانشگاه با بیان اینکه قبل از انقلاب مسلمان بودیم، ماه رمضان داشتیم، زیارت می‌رفتیم و نماز می‌خواندیم، اظهار کرد: در گذشته تمشیت امور در دست یهود قرار داشت و بخش مهمی از اعضای موثر در دولت ایران ترکیب یافته از بهائیت بود.

قنبری همدانی به پا به رکاب گذاشتن مرد الهی برای وقوع انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ویژگی امام(ره) در سایه پیروی از حضرت صدیقه طاهره(س) است.

وی ادامه داد: یک مرجع تقلید و روحانی عظیم‌القدر بین تمام مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی پا به عرصه گذاشت و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و اکنون خداوند عزت انقلاب را در سایه مرد الهی حفظ کرده است.

پژوهشگر تاریخ جهان اسلام با تأکید براینکه مانند روحانیت و مرجعیت شیعه روی زمین وجود ندارد، بیان کرد: پس از سلسله عصمت و طهارت، بی‌نقص‌ترین سلسله مرجعیت است.

قنبری همدانی تصریح کرد: شخصیت‌های تراز نخست جهانی خارج از پروتکل‌ها و مقررات پس از ورود به کشور مستقیم از فرودگاه به محضر مقام معظم رهبری شرفیاب می‌شوند و وقتی بیرون می‌آیند و به کشور خود بر می‌گردند می‌گویند؛ «آنچه از مسیح شنیده و خوانده بودم در این مرد الهی دیدم» و این عزت اسلامی است.

وی متذکر شد: بسیار زننده است، برخی در داخل کشور مطرح می‌کنند در مورد شورای رهبری باید فکری کنیم و ادعا دارند مجلس خبرگان کاری در نظارت بر رهبری انجام نمی‌دهد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه افراد مذکور ادعا می‌کنند اگر خدای نکرده با توجه به سن مقام معظم رهبری اتفاقی بیفتد باید چه‌کار کنیم، گفت: حرف مذکور حق است اما مراد آن باطل است و اگر برخی ناراحت سن و سال هستند سن آنها بیشتر بوده و بهتر است نظارت را یک‌بار متوجه زندگی خود کنند.

* صولت استکبار در مقابل انقلاب اسلامی به‌خاک افتاده است

قنبری همدانی به عزت ایران اسلامی در مقابل ۵۰۰ سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: امروز تمام صولت استکبار در مقابل اراده انقلاب اسلامی به‌خاک افتاده است.

وی با اشاره به اینکه برخی دو نشانی غلط در جامعه منتشر می‌کنند، خاطرنشان کرد: یکی از موضوع‌ها انتخابات به‌ویژه مجلس خبرگان رهبری است.

پژوهشگر تاریخ جهان اسلام، مجلس خبرگان رهبری را مجلس دین و اجتهاد خواند و اظهار کرد: نمایندگان دوره‌های مختلف مجلس خبرگان رهبری سرمایه‌های اسلام هستند، افرادی خداباور و متدین محسوب می‌شوند، قدرت فهم دقیق از اسلام را دارند و به تبعیت از برخی در مقابل رهبری نمی‌ایستند.

قنبری همدانی به تفاوت نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به لحاظ کیفیت شخصیتی، آگاهی از اسلام و تدبیر بلند با نمایندگان دیگر مجلس‌ها اشاره کرد و افزود: مجلس خبرگان رهبری یک استثنا است.

وی با بیان اینکه شورای رهبری در قانون اساسی موضوعیتی ندارد، تصریح کرد: وقتی رهبر جامعه اسلامی و ولی امر مسلمین انتخاب شد و در جایگاه خود قرار گرفت، قبه ایشان بر تمام افراد نفوذ دارد.

این استاد دانشگاه، نظارت را سرمایه بزرگی خواند و بیان کرد: بهتر است برخی نظارت نسبت به زندگی خود داشته باشند و اگر به زندگی خود و اطرافیان‌شان نظارت داشتند امروز در مقابل نظام نمی‌ایستادند.

قنبری همدانی به اقتدار انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: برخی تلاش می‌کنند فلش از طرف دشمن اصلی آمریکا را به طرف عربستان برگردانند.

وی عربستان را نظامی پوسیده، منحط و منهدم دانست و خاطرنشان کرد: عربستان ضلع دوم رژیم صهیونیستی و یهود محسوب می‌شود و استعمار انگلیس آن را به ریش امت اسلامی بسته است.

پژوهشگر تاریخ جهان اسلام به هزینه‌ صدها میلیارد دلاری دشمنان برای ایجاد القائده و طالبان در افغانستان اشاره کرد و یادآور شد: در نهایت تمام سرمایه‌گذاری عربستان به فرمان آمریکا از بین رفت.

قنبری همدانی با بیان اینکه دشمنان برای مهار انقلاب اسلامی از صدام پشتیبانی کردند، اظهار کرد: عاقبت مجبور شدند دوباره سرمایه‌گذاری کنند تا آن گرگ از بین برود.

وی به تلاش دشمن برای شکستن خط مقاومت اسلامی در سوریه اشاره کرد و افزود: خط انقلاب اسلامی و مقاومت اجازه نداد مقاومت شکسته شود و تمام توطئه‌های آمریکا و آل‌سعود به‌هم ریخته است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه رؤسای جمهور دنیا به محضر رهبر و ولی ما می‌رسند و با روح پر از امید برمی‌گردند، بیان کرد: برخی در داخل کشور از اقتدار رهبری انقلاب اسلامی ناراحت هستند.

* آمریکا دشمن اصلی ملت ایران

قنبری همدانی، آمریکا را دشمن اصلی ملت ایران دانست و تصریح کرد: انتقال دشمنی از آمریکا به طرف عربستان غلط و انحراف بزرگ است، زیرا ما با ملت‌های مسلمان هیچ‌نوع ضدیت و بردارکشی نداریم.

پژوهشگر تاریخ جهان اسلام، اعراب را برادران دینی عنوان کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان مهم است و قدرت بزرگ منطقه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی می‌خواهند قوه موثر در معادلات بین‌المللی نباشیم، خاطرنشان کرد: موضوع اصلی انتخابات است و مردم باید افراد متدین و حزب‌اللهی را انتخاب کنند.

قنبری همدانی خواستار انتخاب داوطلبان مورد تأیید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای مجلس خبرگان رهبری شد و اظهار کرد: دشمن برای آینده کشور برنامه‌ریزی می‌کند و نباید حتی از یک برگ رأی غفلت شود.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه