مردم آستانه بیش از یک میلیارد و ۹۰۱ میلیون ریال زکات پرداخت کردند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آستانه اشرفیه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون مردم نیکوکار این شهرستان بیش از یک میلیارد و ۹۰۱ میلیون ریال زکات پرداخت کرده اند.

مردم آستانه بیش از یک میلیارد و ۹۰۱ میلیون ریال زکات پرداخت کردند

به گزارش ۸دی،حسن قنبرنژاد عصر سه شنبه در جلسه شورای زکات این شهرستان که در دفتر امام جمعه آستانه اشرفیه برگزار شد، افزود: از این میزان زکات پرداختی ۱۰۷ میلیون و ۶۶۵ هزار ریال بصورت نقدی و باقی نیز در قالب کمک های غیر نقدی انجام گرفته است.
وی در ادامه با تاکید بر ترویج فرهنگ زکات در جامعه اظهار داشت: پرداخت زکات از سوی نیکوکاران در یاری به نیازمندان نقش اثرگذاری دارد.
وی ترویج و احیاء فرهنگ زکات را یکی از اولویت های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد و یادآور شد: جمع آوری زکات در این شهرستان به منظور توزیع آن بین قشرهای محروم جامعه انجام می گیرد.
امام جمعه استانه اشرفیه نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از بزرگترین نهادهای انقلابی است که همواره در جهت خدمت به قشرهای آسیب پذیر و نیازمند جامعه قدم برمی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد ساجدی کاهش فقر و توانمند سازی اقشار نیازمند در جامعه را از اهداف مهم کمیته امداد عنوان کرد و افزود: هم اکنون مصرف زکات برای کمک به محرومان و مستمندان جامعه در اولویت کارهای کمیته امداد قرار دارد.
وی با قدردانی از تلاش های کمیته امداد امام خمینی (ره) در جهت احیاء فرهنگ زکات در جامعه گفت: زکات به عنوان عملی نیکوکارانه و خیر همواره در جامعه اسلامی و اموزه های دینی ما مورد تاکید و توجه قرار دارد.
گفتنی است هم اکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آستانه اشرفیه قرار دارند.
آستانه اشرفیه در شرق مرکز استان گیلان قرار دارد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه