مدیرکل میراث فرهنگی گیلان وعده مرمت آثار تاریخی لاهیجان را عملی کند

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر لاهیجان آثار تاریخی را سرمایه ارزشمند و گران‌بها دانست و خاطرنشان کرد: همه وظیفه دارند از این آثار صیانت کنند و میراث فرهنگی گیلان باید توجه بیشتری به اماکن تاریخی لاهیجان داشته باشد و مرمت آنها را قبل از نابودی انجام دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان وعده مرمت آثار تاریخی لاهیجان را عملی کند

به گزارش ۸دی،  مهران آزادسرو پیش از ظهر امروز در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی این شهر، لاهیجان را یکی از قطب‌های گردشگری کشور و دارای آثاری تاریخی فراوان دانست.

وی مرمت آثار تاریخی لاهیجان از جمله حمام گلشن، مسجد اکبریه، مسجد امیر شهید و بقعه چهار پادشاهان و موزه چای کاشف‌السلطنه تأکید کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان وعده‌های فراوانی برای مرمت آثار تاریخی لاهیجان داده است، تصریح کرد: به هیچ‌کدام از این وعده‌ها عمل نشده است.

وی با انتقاد از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی گیلان در لاهیجان، خواستار عملی شدن قول‌ها و وعده‌های مدیر کل این نهاد شد و گفت: مقرر شده بود مرمت بنای تاریخی مسجد امیر شهید در مدت دو ماه به اتمام برسد.

آزادسرو افزود: همچنین قرار بود کارگاه مرمت مسجد چهار پادشاهان و موزه کاشف‌السلطنه آغاز به‌کار کند و پیگیری در زمینه مرمت، تخریب و رفع خطر ساختمان فرهمند در محله پردسر صورت گیرد اما با گذشت بیش از هفت ماه نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی آثار تاریخی را سرمایه ارزشمند و گران‌بها دانست و خاطرنشان کرد: همه وظیفه دارند از این آثار صیانت کنند و میراث فرهنگی گیلان باید توجه بیشتری به اماکن تاریخی لاهیجان داشته باشد و مرمت آنها را قبل از نابودی انجام دهد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه