۶۰۰ ناجی غریق گیلان در انتظار دریافت حقوق بسر می برند

سیروس صداقت کیش اظهار کرد : این ناجیان غریق از ۱۵ خرداد تا ۱۰ مهر برای هشت ساعت کار روزانه پراضطراب در زیر تیغ آفتاب در مجموع فقط یک میلیون و دویست هزار تومان حقوق گرفته اند.

۶۰۰ ناجی غریق گیلان در انتظار دریافت حقوق بسر می برند

به گزارش ۸دی، سرپرست هیات نجات غریق گیلان گفت : سه ماه از حقوق ۶۰۰ ناجی غریق به کار گرفته شده در نقاط خطرآفرین سواحل استان پرداخت نشده است.

سیروس صداقت کیش اظهار کرد : این ناجیان غریق از ۱۵ خرداد تا ۱۰ مهر برای هشت ساعت کار روزانه پراضطراب در زیر تیغ آفتاب در مجموع فقط یک میلیون و دویست هزار تومان حقوق گرفته اند.
به گفته وی این در حالی است که قرار بود ماهانه ۸۵۰ هزار تومان حقوق به این ناجیان پرداخت شود.
وی خاطرنشان کرد : طبق آمار رسمی این ناجیان ۳۷۸ نفر را از غرق شدن نجات دادند.
صداقت کیش همچنین افزود: برغم قولهای داده شده در طول تابستان حتی یک جت اسکی یا قایق در اختیار هیات قرار داده نشد و تنها وسایلی که در اختیار هیات قرار داده شد کلمن آب ، دوربین و لباس بود .
وی متذکر شد: اگر حقوق ناجیان پرداخت نشود قطعا سال آینده هیچ ناجی حاضر به همکاری با هیات نخواهد شد.
وی افزود: شنیده ها حاکی از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای تامین نیازهای هیات نجات غریق و پرداخت حقوق بود اما تاکنون که هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
صداقت کیش در پاسخ به این سئوال که آیا حقوق ناجیان غریق داخل شناگاههای موسوم به طرح سالمسازی پرداخت شده گفت : مسئولیت پرداخت حقوق آنان با خود صاحبان طرح بوده که خوشبختانه پرداخت شده است.
وی از ستاد سلامت دریا و تفرجگاههای گیلان خواستار پرداخت حقوق ناجیان ، تامین تجهیزات و امکانات لازم و ساماندهی تجهیزات موتوری برای سال آینده ، ایجاد محل مناسب برای سرناجیان و عقد قرارداد کاری با ناجیان شد.
وی با اشاره به فقدان استخر در برخی شهرستانهای ساحلی گفت : به منظور ارائه آموزشهای لازم جهت ناجیان غریق باید نسبت به ساخت استخر در این شهرها اقدام شود.
صداقت کیش اختصاص یک استخر ویژه ناجیان غریق جهت آموزش به این افراد در طول سال را خواستار شد.
سرپرست هیات نجات غریق گیلان در خاتمه افزایش شناگاههای استاندارد را در کاهش خطر غرق شدن افراد در دریا موثر خواند.
گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان، حدود ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد که از اردیبهشت تا مهر شاهد حضور میلیونها گردشگر است که اغلب برای شنا در دریا به این مناطق سفر می کنند .
امسال ۳۵۰ ناجی غریق در ۶۷ طرح سالم سازی و ۶۰۰ ناجی در ۳۰۰ نقطه خطرآفرین فعالیت داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه