توسعه تجاری گیلان با روسیه موجب رونق اقتصادی می‌شود

رئیس آموزش و پژوهش مرکز آموزش بازرگانی نمایندگی گیلان گفت: توسعه تجاری گیلان با کشورهای حاشیه خزر به‌ویژه روسیه موجب رونق اقتصادی در این استان می‌شود.

توسعه تجاری گیلان با روسیه موجب رونق اقتصادی می‌شود

به گزارش ۸دی، روهام قلیچی عصر امروز در مراسم آغاز به‌کار نخستین مرکز  آموزش بازرگانی گیلان توانمندسازی افراد را هدف مهم این مرکز عنوان کرد.

وی برگزاری همایش‌های کاربردی، تجاری، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با دعوت از اساتید بین‌المللی، برگزاری دوره‌های آموزشی، کاربردی، حرفه‌ای و علمی در داخل استان، آموزش سازمان‌ها و شرکت‌ها و… را از جمله اهداف راه‌اندازی مرکز مذکور عنوان کرد.

رئیس آموزش و پژوهش مرکز آموزش بازرگانی نمایندگی گیلان با بیان اینکه ظرفیت‌های بالای این استان هنوز شناسایی نشده‌اند، تصریح کرد: موضوعاتی مانند گردشگر، صنایع‌دستی و … در گیلان ظرفیت بالایی بوده که ناشناخته باقی مانده است.

وی همسایگی گیلان با کشورهای حاشیه خزر به‌ویژه روسیه که تجارت با آنها می‌تواند موجب رونق اقتصادی در این استان شود را یک مزیت خواند و گفت: در گیلان پول‌های زیادی نهفته و از مناطقی مانند لاهیجان و… می‌توان بیشترین بهره‌وری اقتصادی را کرد.

قلیچی مردم گیلان را جزو بهترین مردمان دانست و یادآور شد: مردمان گیلان فوق‌العاده خونگرم و مهربان هستند.

آموزش تجاری ۱۰۰ واحد صنفی گیلان

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: افتتاح مرکز آموزشی بازرگانی گیلان که مدت‌ها در این استان فعالیتی نداشت موجب خرسندی است.

مجید زیرک، با بیان اینکه اکنون ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی و یک‌هزار و ۱۰۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی با پیشرفت ۵۰ درصدی در استان وجود دارد، افزود: حدود ۱۰۰ واحد صنفی در گیلان وجود دارد که با کمک و همراهی نمایندگی مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت قصد داریم آموزش‌های تجاری مورد نیاز آنها را بررسی و ارائه کنیم و امیدواریم با چنین برنامه‌ریزی‌هایی صادرات استان رشد بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای برجام، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای برجام صادرات گیلان که مدت‌هاست کاهش پیدا کرده، افزایش یابد.

این مسئول یادآور شد: با بحران اخیری که بین روسیه و ترکیه ایجاد شده، گیلان به دلیل همجواری با روسیه می‌تواند نقش مهمی در بازارهای روس داشته باشد و برای ورود به چنین بازارهایی باید مولفه‌های بازاریابی را بهتر بشناسیم.

گفتنی است ساختمان مرکزی نمایندگی مرکز آموزش بازرگانی گیلان در رشت، سبزه‌میدان، خیابان بیستون، کوچه نصرالله‌زاده یکم، پلاک ۵۶۲ راه‌اندازی شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه