پازل نوستراداموس های انتخاباتی ایران

برای آنها مردم و حفظ منافعشان در پایین ترین جایگاه قرار دارد و رسیدن به اهدافشان تنها خواسته شان است ولو به قیمت نابود کردن همه چیز. برای آنها شورای نگهبان تا زمانی یک نهاد قانونی قلمداد می شود که برون داد نظراتش مطابق میل آنها باشد در غیر این صورت از ایراد هر تهمت و افترایی ابایی ندارند و دریغ نیز نخواهند کرد.

پازل نوستراداموس های انتخاباتی ایران

به گزارش ۸دی، باران نصیری در یادداشتی نوشت:
روزهایی که در پیش داریم شاید از مهمترین و حساس ترین روزهای تاریخ انقلاب باشند. برهه ای که ایران اسلامی در اوج قله های عزت در جهان به سر می برد و در شرایط حساس منطقه ای قدرت بلامنازع است، عده ای در داخل آنهم در در آستانه برگزاری انتخابات حساس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، سازشان را جور دیگر و از جای دیگری کوک کرده اند. نگاهی گذرا به اظهارنظرها و حتی رفتارهای سران این تفکر، نشان می دهد آنها از ماه ها پیش بحث هایی از جمله صحت انتخابات، رد صلاحیت ها، شورایی شدن رهبری و …. را مطرح کرده اند و این اواخر هم نزدیکانشان به روال قبل، مطرح کرد که مردم در برابر رد صلاحیت ها ساکت نخواهند نشست و به گونه ای بازهم پیش از موعد دعوت به اغتشاش و ایجاد ناآرامی کرده اند.
شاید دقیق ترین کلمه برای کسانی که مدام این روزها بر شیپور اعتراض و تفرقه می دمند و از دیکته نوشته نشده غلط می گیرند این باشد که آنها یا همه چیز را برای خودشان می خواهند یا اگر قرار باشد سهمی به آنها نرسد که این سهم دهی از طریق رای مردم انجام می شود، کل مناسبات را بهم می ریزند.
اینها با هدف قرار دادن اصل نظام یعنی رهبری و ولی فقیه، قبح ساختارشکنی را ریخته و دیگر ضربه به شورای نگهبان به عنوان یکی از ارکان اساسی نظام را مساله مهمی قلمداد نمی کنند.
این روزها که هیات های اجرایی با عملکرد شبه انگیزشان در بررسی و تایید صلاحیت ها، کسانی که حتی پاسخ استعلام هایشان منفی بوده و گاها دارای پرونده قضایی نیز بوده اند را تایید کرده اند یعنی اولین تکیه از پازل فتنه جدید چیده شده و با این اقدام تمام توپ ها به زمین شورای نگهبان انداخته شده است. شاید عده ای بنا دارند در خوش بینانه ترین حالت عملکرد مجلس ششم در اعتراض به نتایج بررسی صلاحیت ها را تکرار کنند اما مساله قطعا به اینجا ختم نخواهد شد.
کسانی که بی پروا رهبری نظام را نشانه  گرفته اند، برایشان ایجاد هرج و مرج و هوچی گری درباره عملکرد شورای نگهبان کار چندان دشواری نیست . آنها حاضرند برای فرستادن عناصر مورد نظرشان به مجلس شورای اسلامی و همچنین خبرگان رهبری، حتی آشوب را به خیابان ها بکشانند و با موج سواری، خودشان را به نظام تحمیل کرده و باج خواهی کنند.
برای آنها مردم و حفظ منافعشان در پایین ترین جایگاه قرار دارد و رسیدن به اهدافشان تنها خواسته شان است ولو به قیمت نابود کردن همه چیز. برای آنها شورای نگهبان تا زمانی یک نهاد قانونی قلمداد می شود که برون داد نظراتش مطابق میل آنها باشد در غیر این صورت از ایراد هر تهمت و افترایی ابایی ندارند و دریغ نیز نخواهند کرد.
شاید همین رویکرد بود که سبب شد رهبر معظم انقلاب از چندی پیش بر روی بحث «نفوذ» تاکید داشته باشند و هشدارهای لازم را بدهند. پروژه نفوذ یعنی افرادی با کم اهمیت کردن ارکان قانون اساسی درصدد فرستادن افرادی به بالاترین جایگاه های نظام باشند. افرادی که بتوانند قطعات دیگر این پازل را کنارهم بچینند و انقلاب و نظام را از مسیر اصلی خود خارج کنند. کسانی که منافع حزبی و گروهی و حتی منافع اربابان خارجی شان را بر منافع ملی ترجیح می دهند و این یعنی اوج نفوذ.
این افراد طی روزهای گذشته دیکته سراسر اشکال هیات های اجرایی را نادیده گرفته و دیکته هنوز نوشته نشده شورای نگهبان را تصحیح می کنند.
البته ناگفته نماند این پروژه از مدت ها قبل کلید خورده است و نحوه و تعدد ثبت نام ها در دو انتخابات پیش رو، تایید صلاحیت های فله ای هیات های اجرایی و حالا هم ابراز نگرانی از عملکرد شورای نگهبان و حتما فردا هم مخدوش کردن سلامت انتخابات و ……همه و همه نشان از طراحی از پیش تعیین شده دارد. آنها در واقع با تایید فله ای صلاحیت ها، راه را برای اعتراض به آنچه رد صلاحیت فله ای خواهند خواند باز کردند.
طراحان این پروژه گام به گام در حال پیاده سازی طرح بی اعتبار کردن شورای نگهبان و تشکیک در سلامت انتخابات هستند و هوشیاری مردم و نهادهای ناظر این بار فرصت را از آنها خواهد گرفت.
سخن آخر اینکه نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر خون هزاران شهید و مجاهدتهای شبانه روزی کسانی که مخلصانه در راستای حفظ آن گام بر می دارند، اجازه تکرار فتنه جدید را نخواهد داد و این افراد در محضر ملت شریف ایران یک بار برای همیشه تعیین تکلیف خواهند شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمد
از نویسنده ی این متن بدلیل داشتن بصیرت و هوشمندی در بیان مطلب تشکر میکنم.موفق باشید
در حاشیه