گیلان در تولید میلگرد فولادی یکی از ۶ استان برتر کشور است

رئیس اداره معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان گفت: گیلان با ظرفیت تولید سالیانه بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزارتن میلگرد فولادی در بین ۶ استان برتر کشور قرار دارد.

گیلان در تولید میلگرد فولادی یکی از ۶ استان برتر کشور است

به گزارش ۸دی، رئیس اداره معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان گفت: گیلان با ظرفیت تولید سالیانه بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزارتن میلگرد فولادی در بین ۶ استان برتر کشور قرار دارد.

رامین میرصادقی در سالن بازار و سرمایه‌گذاری خارجی استان با بیان اینکه صنعت و معدن گیلان دارای پیشینه تاریخی است، اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۲ هزار ۶۰۰ واحد فعال صنعتی و بالغ بر ۷۸ هزار شغل مستقیم در حوزه صنعت و معدن در گیلان وجود دارد.

وی افزود: گیلان به‌واسطه موقعیت ژئواستراتژیک و وجود آزاد راه و راه آهن در دست احداث در آینده به راه آهن جمهوری آذربایجان متصل می‌شود و با توجه به شرایط آب و هوایی معتدل و مناسب، به‌ویژه در زمینه‌های صنایع غذایی، نساجی و دارویی، نیروی انسانی متخصص و زیربناهای اساسی آب برق و گاز از استان‌های مستعد در جذب سرمایه‌گذاری می‌شود.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، تعداد شهرک و ناحیه صنعتی گیلان را ۳۴ فقره اعلام کرد و با اشاره به اینکه گیلان در زمینه تولید محصولات مهم صنعتی دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تولید سالیانه سیمان در استان حدود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن و تولید محصولات فولادی ۴ میلیون تن، تولید فولاد خام ۸۰۰ هزار تن و تولید کاشی و سرامیک ۹ میلیون متر مربع در سال است.

وی با اشاره به اینکه گیلان در تولید ورق‌های فولادی با دارا بودن ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن در سال یکی از ۵ استان برتر در کشور است، افزود: ظرفیت سالیانه تولید شمش فولاد در استان حدود ۸۰۰ هزار تن است که در این زمینه جزو ۴ استان کشور است و در تولید محصولات دارویی قطعات خودرو و محصولات نساجی نیز از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

میرصادقی خاطرنشان کرد: گیلان در حوزه داروسازی از استان‌های پیشتاز است به گونه‌ای که اولین کارخانه تولید آنتی بیوتیک‌های ضد سرطانی در خاورمیانه در گیلان راه‌اندازی شد و وجود برخی از واحدهای دارویی مطرح کشور در استان از جمله سبحان دارو، کاسپین تأمین و بهورزان گیلان را به قطب تولید انواع محصولات دارویی تبدیل کرد.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن ذخایر مواد معدنی در گیلان اکتشاف شد، افزود: میزان استخراج سالیانه این مواد در استان بر اساس آخرین آمار در سال ۹۳ بالغ بر ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن است.

میرصادقی عمده‌ترین محصولات معدنی استخراج شده از معادن استان گیلان را سنگ آهک، مارن، سیلیس، سنگ لاشه، شن و ماسه، میکا، خاک صنعتی و صدف دریایی نام برد و خاطرنشان کرد: گیلان قابلیت‌های توانمندی در زمینه صنایع معدنی دارد.

وی با بیان اینکه گیلان در زمینه صنایع معدنی فعال است، افزود: ۱۱ واحد تولید فولاد و محصولات فولادی، ۳ کارخانه تولید سیمان، ۳۵ واحد تولید و دانه‌بندی شن و ماسه، ۲ واحد تولید کاشی و سرامیک، ۱۲ واحد تولیدی چینی مظروف و بهداشتی، ۱۲ واحد سنگبری و تولید مصنوعات سنگی، ۴ واحد تولیدی آجر و سفال و ۲ واحد فرآوری میکا در گیلان در حوزه صنایع معدنی فعالیت می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه