برخلاف دستوررهبری، اورانیوم‌ها یکجا از ایران خارج شد نه تدریجی/ دولت به نامه رهبری توجه کند نه نامه جان کری

ایزدی گفت: ما در مجلس مصوبه ای داریم که اگر برجام نقض شود، دولت موظف است در قبال هر گونه عدم پایبندی طرف مقابل در خصوص لغو تحریم ها و یا وضع تحریم های جدید اقدامات متقابل انجام دهد./ الان هر هفته یک قانون جدید ضد ایران و ضد برجام داریم، اگر هفته پیش دولت قانون مجلس را اجرا می کرد شاید این اتفاق نمی افتاد.

برخلاف دستوررهبری، اورانیوم‌ها یکجا از ایران خارج شد نه تدریجی/ دولت به نامه رهبری توجه کند نه نامه جان کری

به گزارش ۸دی، فؤاد ایزدی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری خصومت های پسا برجام آمریکا را در تداوم سیاست های همیشگی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران ارزیابی کرد. وی در پاسخ به این سؤال که آمریکایی ها با این اقدامات دنبال چه چیز هستند، گفت: آمریکایی ها لیستی از اهرم های قدرت جمهوری اسلامی ایران تهیه کرده اند که قدرت منطقه ای، هسته ای و قدرت ملی از جمله آنها است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که آمریکایی ها به دنبال خارج کردن این اهرم ها از دست ایران هستند، افزود: آنها تصور کردند در بحث هسته ای با مذاکراتی که انجام شده، قدرت را از ما گرفته اند، دربحث سوریه به دنبال یک برجام دیگر هستند، در بحث های مقاومت و منطقه نیز به دنبال تضعیف قدرت منطقه ای ما هستند.

ایزدی افزود: اگر قرار باشد به حرف و سخن طرف مقابل گوش کنیم عملا نباید موشک داشته باشیم، اینکه چرا به این نتیجه رسیده اند که می توانند اهرم های قدرت را یکی یکی از ما بگیرند تحلیل دیگر دارد.

وی بیان کرد: البته این رویکرد آمریکایی ها برای ما قابل پیش بینی بود، دوستانی در کشور بودند که پیش بینی می کردند، البته دوستانی هم داشتیم که سخنان آمریکایی ها را دارای مصرف داخلی می دانستند.

ایزدی خاطرنشان کرد: در آمریکا یک سری مخالف برجام هستند، الان به نوعی این تصور ایجاد می شود که آنها آدم بدها هستند و آقای اوباما و جان کری آدم خوب است؛ این نوع تفکیک تطهیر جنایات آمریکا نسبت به ما است.

کارشناس مسائل آمریکا افزود: در ماجرای اخیر خزانه داری آمریکا متولی این کار است، این ربطی به کنگره ندارد، وزیر خزانه داری را اوباما تعیین می کند؛ هفته گذشته بحث ویزا را چه کسی امضا کرد مگر فردی غیر از اوباما بود؟

وی درباره نامه جان کری به وزیر خارجه کشورمان در پی صدور ماجرای روادید، تاکید کرد: نامه آقای جان کری به ظریف ضمانت اجرا ندارد، بلکه جنبه عملیات روانی دارد؛ ترجمه ای که برخی از نامه کری دارند اشتباه است و او نمی تواند قانون را لغو کند.

ایزدی درباره نامه رییس جمهور به وزیر دفاع و این که آیا هشدار کلامی جواب خواهد داد، تصریح کرد: از الان به بعد رقابت بین جمهوری خواهان و دمکرات ها در مخالفت با ایران بیشتر خواهد شد، البته این دعواها خیلی به ما ربط ندارد.

وی افزود: ما در مجلس مصوبه ای داریم که اگر برجام نقض شود، دولت موظف است در قبال هر گونه عدم پایبندی طرف مقابل در خصوص لغو تحریم ها و یا وضع تحریم های جدید اقدامات متقابل انجام دهد.

ایزدی خاطرنشان کرد: الان هر هفته یک قانون جدید ضد ایران و ضد برجام داریم، اگر هفته پیش دولت قانون مجلس را اجرا می کرد و در خروج اورانیوم عجله نمی کرد؛ شاید این اتفاق نمی افتاد؛ متاسفانه اورانیوم ها یک دفعه خارج شد نه تدریجی.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر این که باید به نامه رهبر معظم انقلاب توجه شود نه نامه کری، تصریح کرد: اگر این محقق شود می توان امیدوار بود که برجام به سرانجام برسد، اگر طرف مقابل برجام را نقض کرد ما باید اقدامات خود را متوقف کنیم، الان که متوجه شده ایم برجام را نقض کرده اند، باید اقدامات را متوقف می کردیم، متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

ایزدی بیان کرد: دو روز بعد از خروج اورانیوم ها تحریم ها جدید موشکی را وضع کردند، رهبری در نامه خود تاکید کردند مبادله اورانیوم باید تدریجی باشد، این مساله متاسفانه اتفاق نیفتاده است.

کارشناس مسائل آمریکا تاکید کرد: جان کری در عین حال که در مذاکره با ما رکورد می زند، در ساختار سیاسی آمریکا مسؤول براندازی جمهوری اسلامی ایران است.

ایزدی با تاکید بر لزوم اقدامات عملی و جدی دولت برای مقابله با خصومت های آمریکایی ها، خاطرنشان کرد: زمانی که شما می خواهید کشور ما را سرنگون کنید و مرتب ما را تهدید به حمله نظامی می کنید، چه توقعی دارید، اگر تهدید به توقف نشوند قطعا این روند ادامه خواهد یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه