برگزاری جشن وحدت در مسجد فاروق اعظم اسالم تالش

جشن آغاز هفته وحدت با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار ودیگر مسئولین استانی و شهرستانی با شرکت هزاران نفر از اهل تسنن و تشیع در مسجد فاروق اعظم اسالم تالش برگزارشد .

برگزاری جشن وحدت در مسجد فاروق اعظم اسالم تالش

به گزارش ۸دی به نقل از  مریان خبر ، جشن آغاز هفته وحدت با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار ود یگر مسئولین استانی و شهرستانی با شرکت هزاران نفر از اهل تسنن و تشیع  در مسجد فاروق اعظم اسالم تالش برگزارشد

استانداری گیلان اولین سخنران این مراسم بود ، نجفی  دراین مراسم  با بیان اینکه مردم تالش با فرهنگی بزرگ و قدمتی دیرین مردمان وحدت گرا هستند گفت : همدلی مردمان تالش از لحاظ قومیت ، زبان و هم زیستی در کشور مثال زدنی است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد : سفارش مقام معظم رهبری برای نزدیکی و انسجام بین مذاهب اسلامی در تالش به خوبی انجام شده است .

دکتر نجفی افزود : با تدبیر دولت تدبیر و امید از ظرفیت‌های قومی و مذهبی به درستی استفاده شده و همین نگاه در استان نیز وجود دارد. و در پست های مدیریتی و سیاسی استان نیز از برادران اهل سنت بهره گرفته شده است .

استاندار گیلان با بیان اینکه در خدمت رسانی هیچ تفاوتی بین عزیزان سنی و شیعه قائل نیستیم افزود : مسئولین وظیفه دارند حداکثر رفاه و آسایش را برای مردم فراهم کنند

وی گفت : همه باید تلاش کنیم با خدمات رسانی در حوزه‌ های مختلف این وحدت و انسجام را تقویت کنیم

آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان هم در این مراسم گفت : مردم تالش و اسالم با صفا و صمیمیت کنار هم زندگی می‌کنند .

وی به ارتباط سال های دور خود با مردم تالش اشاره کرد و افزود: خودم را هموطن تالشی‌ها می‌دانم و از قدیم گفته‌ام تالش وطن دوم من است .

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: علما و عموم مردم این منطقه اعم از شیعه و سنی با من همواره در ارتباط بوده و اگر مشکلاتی بوده پیش من آمده و بنده نیز در حد توان در راستای برطرف کردن مشکلاتشان گام برداشته ام و این نشانه رابطه صمیمی من با مردم این دیار است .

این مراسم برای تجلیل از خدمات فرهنگی استاد سید نهضت حسین نژاد ادیب و معلم تالشی برگزار گردید.

9619149F6A6040 ۲۰۱۵۱۲۲۴_۱۰۰۱۵۰ ۲۰۱۵۱۲۲۴_۱۰۰۲۱۶ ۲۰۱۵۱۲۲۴_۱۰۰۶۰۲ ۲۰۱۵۱۲۲۴_۱۰۰۶۱۵ ۲۰۱۵۱۲۲۴_۱۰۳۴۳۳ ۲۰۱۵۱۲۲۴_۱۱۳۴۴۰

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه