از قابلیت های مخفی اندروید با خبر شوید + آموزش

اگر فکر می کنید یکی از کاربران حرفه ای اندروید هستید و از تمام امکانات و قابلیت های دستگاه اندرویدی خود مطلع هستید بدون شک پس از خواندن این گزارش خواهید دید که در اشتباه بوده اید.

از قابلیت های مخفی اندروید با خبر شوید + آموزش

به گزارش ۸دی، اگر فکر می کنید یکی از کاربران حرفه ای اندروید هستید و از تمام امکانات و قابلیت های دستگاه اندرویدی خود مطلع هستید بدون شک پس از خواندن این گزارش خواهید دید که در اشتباه بوده اید. شاید شنیدن عبارت تنظیمات مخفی کمی عجیب به نظر برسد اما باید گفت این قابلیت ها واقعا مخفی هستند!

از قابلیت های مخفی اندروید با خبر شوید + آموزش

ذره بین

اولین قابلیتی که شاید از وجود آن بر روی اندروید مطلع نیستید ذره بین داخلی اندروید است. ذره بین یکی از قابلیت ها کاربردی اندروید برای مطالعه صفحات شامل فونت ریز و یا حتی مشاهده دقیق تر تصاویر و فیلم ها در برنامه های مانند اینستاگرام است که امکان بزرگنمایی در آن در نظر گرفته نشده است.

از قابلیت های مخفی اندروید با خبر شوید + آموزش

برای فعال کردن این امکان به قسمت Accessibility تلفن با تبلت اندرویدی خود بروید. سپس با فعال کردن Magnification gesture هر زمان که نیاز داشته باشید با لمس ۳ بار پشت سر هم صفحه می توانید ذره بین را فعال کنید. هم چنین به کمک دو انگشت می توانید صفحه را در حالت زوم پیمایش کنید.

بازی مخفی اندروید

نسخه های ۵ و ۶ اندروید هر دو دارای بازی مخفی ساده ای هستند که در شرایطی که راه دیگری برای گذراندن وقت با تلفن اندرویدی خود ندارید، آن چنان هم بد نیست. برای اجرای این بازی به تنظیمات دستگاه خود و سپس درباره تلفن بروید. در این جا چندین بار نسخه اندروید خود را لمس کنید. سپس لوگوی ظاهر شده را چندین بار لمس کنید و نگه دارید. اکنون از بازی لذت ببرید!

از قابلیت های مخفی اندروید با خبر شوید + آموزش
افزایش سرعت انیمیشن ها

شاید شما هم یکی از کاربرانی باشید که احساس می کنید انیمیشن های گرافیکی ، سرعت کار شما را با تلفن یا تبلت خود کاهش می دهد. خوشبختانه گوگل برای این مشکل نیز راه حلی در نظر گرفته که البته کمی پیچیده است.

برای افزایش سرعت انیمیشن های گرافیکی ابتدا باید تنظیمات Developer Options را فعال کنید. به قسمت درباره تلفن بروید و شماره ساخت یا Build Number دستگاه خود را چندین بار پشت سرهم لمس کنید تا زمانی که پیغامی مبنی بر فعال شدن امکانات برنامه نویس به شما نشان داده شود. اکنون به تنظیمات باز گردید و در قسمتی که با عنوان امکانات برنامه نویس یا Developer Options میبنید گزینه های Window animation scale و Transition animation را غیر فعال کنید تا انیمیشن ها اندروید غیر فعال شوند. علاوه بر این می توانید به جای غیر فعال کردن آن، سرعت انیمیشن ها را به طور دلخواه عوض کنید.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه