واکنش ها به اعلام کاندیداتوری سید حسن خمینی/لبیک سید حسن!!!

بعد از مدت ها بحث و شایعه، بالأخره نوه امام؛ سید حسن خمینی به شایعات پایان داد و حضورش برای انتخابات مجلس خبرگان را رسماً اعلام کرد.

واکنش ها به اعلام کاندیداتوری سید حسن خمینی/لبیک سید حسن!!!

به گزارش ۸دی؛ روز چهارشنبه گذشته بود که این خبر رسماً اعلام شد و با وجود تعطیلات چندروزه به سرعت با واکنش هایی روبرو شد.

 حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی در گفتگو با «انتخاب» از کاندیداتوری آیت الله سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان خبر داد.

وی در حاشیه ی مراسم عزاداری رحلت پبامبر اکرم (ص) که توسط هیئت ایثارگران در کانون توحید برگزار شد، اعلام کرد که آیت الله سیدحسن خمینی بنابه درخواست گروه های مختلف سیاسی، مردمی، مذهبی و همچنین شخصیت های برجسته إن شاء الله در انتخابات مجلس خبرگان شرکت خواهد کرد.

البته در همین خبر اعلام شد که سیدحسن به صورت مستقل و فارغ از جناح بندی های سیاسی وارد این عرصه خواهد شد.

در این بین بسیاری از نشریات مثل اطلاعات، ایران و خصوصاً نشریات معروف به اصلاح طلبی از جمله آرمان، ابتکار و اعتماد تیتر روز خود را به این خبر اختصاص دادند. تیترها نیز تیترهای جالب توجهی است مثل ” یادگار امام آمد” در صفحه اول اعتماد و یا “لبیکِ سید حسن ” روزنامه بهار.

پیش از قطعیت این خبر، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در صفحه شخصی خود در فیسبوک درباره صحبت های احتمال در خصوص کانیداتوری سید حسن خمینی نوشت: نکته ای درباره کاندیداتوری آقای سید حسن خمینی به نظرم می رسد. گمانم این است که این موضوع آنقدرها که درباره آن سرو صدا شده مهم نیست. مهم پروژه ای است که این کاندیداتوری در چارچوب آن، و به عنوان بخشی از آن رخ داده است. محمدی سید حسن خمینی را یک متغیر تابع معرفی کرد نه متغیر مستقل. وی هاشمی رفسنجانی را کارگردان این بازی دانست. گفتنی است صادق زیباکلام نیز بعد از اعلام خبر مذکور در یادداشتی بر نقش و حمایت هاشمی رفسنجانی تأکید کرده است.

همچنین کیهان نیز در واکنشی به این خبر نوشت: بازی با نام سید حسن خمینی در آستانه ثبت‌نام از نامزدهای مجلس خبرگان، اقدامی برای استتار بازی اصلی جریان تجدید نظرطلب و نفاق جدید است که پنهان و آشکار با بیگانگان پیوند خورده و در آشوب نیابتی ۱۳۸۸ دچار شکست سهمگین شد.

کیهان با اشاره به خط قرمزهای نظام ادامه داده است: به تعبیر رهبر معظم انقلاب که تنها سخنگوی حقیقی خط امام و تجسم عینی میراث حضرت امام (ولایت فقیه) است، «فتنه خط قرمز نظام» است و نظام و ارکان آن از این خط، که مرز اسلام ناب؛ اسلام آمریکایی و التقاطی است، ذره‌ای کوتاه نخواهند آمد. لذا این اشخاص هستند که باید خود را در چارچوب خط قرمز‌ها و صلاحیت‌ها بسنجند نه اینکه خطوط قرمز و اصول با آنها نسنجیده شود.

البته اخبار مربوط به حضور سیدحسن خمینی در شبکه های مجازی از بازدید بالایی برخوردار شده و همچنین کانال های مربوط به وی نیز دنبال کنندگان زیادی پیدا کرده است.

مخالفان حضور ایشان ملاک هایی مثل سن، اجتهاد، صبغه سیاسی و حتی تقابل وی  با رهبری را مطرح می کنند که طبیعتاً موافقان و طرفداران جواب های متعددی مطرح کرده اند. مسلم است که ورود نوه امام به عرصه چنین انتخاباتی برای عده زیادی مهم است که البته به نظر می رسد این اهمیت از نگرش های سیاسی نشأت می گیرد نه دغدغه انتخاب اصلح، که همین دست مسائل است که عرصه سیاسی و اجتماعی هر جامعه ای را ناآرام می کند.

گفتنی است آیت الله موسوی بجنوردی نیز با اشاره به اعلام کاندیداتوری سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: باتوجه به اینکه سیدحسن خمینی نامزدی خود در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را اعلام کردند بنده هم تصمیم گرفتم همراه ایشان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامزد شوم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه