تشکیل کمیته زیباسازی شهرداری یک ضرورت برای شهر بندرانزلی است

عضو شورای اسلامی شهرستان بندر انزلی گفت: تشکیل کمیته زیباسازی شهرداری یک ضرورت برای شهر توریستی بندرانزلی است و در حال حاضر نمای شهری انزلی به لحاظ بصری دارای بافت‌های فرسوده و قدیمی به‌ویژه در مرکز شهری است.

تشکیل کمیته زیباسازی شهرداری یک ضرورت برای شهر بندرانزلی است

به گزارش ۸دی، امیر احمدی‌فرد در راستای چشم انداز توسعه پایدار بندرانزلی و زیباسازی شهری اظهار داشت: بندرانزلی به دلیل زیبایی‌های طبیعی و چشم‌نوازی که در خود دارا است به یک مرکز توریستی تبدیل شده است.

وی افزود: این در حالی است که امکانات و زیرساخت‌ها برای جذب توریست کافی نیست و در سال‌های اخیر گسترش منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی در جوار این شهر سبب شده است که جذب توریست به‌سمت منطقه آزاد سوق بیشتری پیدا کند.

عضو شورای اسلامی بندرانزلی اولویت‌بندی طرح‌ها را یک ضرورت دانست و بیان کرد: ما برای رسیدن به شهری پویا‌، مدرن و سرسبز با محوریت گردشگری نیازمند چشم‌انداز شهری که جایگاه مطلوبی را  برای شهر ترسیم می‌کند هستیم و این موضوع  با اولویت‌بندی برنامه‌ها و طرح‌ها میسر خواهدشد.

احمدی‌فرد تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته متناسب با رشد جمعیت و رشد شهر، زیر ساخت‌های شهری درباره حمل و نقل شهری و پارکینگ‌های طبقاتی و مراکز تفریحی و تجاری و فضای سبز و محیط زیست رشد نداشته است و نمای شهری به لحاظ بصری دارای بافت‌های فرسوده و قدیمی به‌ویژه در مرکز شهری است.

وی میدان مرکزی و اصلی هر شهری را نماد آن شهر دانست و خاطرنشان کرد: مرکز شهر به‌عنوان نگین و پیشانی شهر نیاز به نگاه ویژه‌ای دارد و در این راستا با اتمام پل ولایت ۲ و ساماندهی دست فروشان و گاری‌داران جنب دخانیات و رنگ آمیزی ابنیه‌های قدیمی و فرسوده و نصب یک المان زیبا در میدان مرکزی شهرستان که متناسب با نماد و هویت شهر باشد، کمک به‌سزایی به زیباسازی سیمای مرکز شهر خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی بندرانزلی تشکیل کمیته زیباسازی شهرداری را یک ضرورت برای شهر توریستی انزلی دانست و بیان کرد: در دو سال گذشته شهرداری با نورپردازی و رنگ آمیزی جداول اقدام به زیبایی سیمای شهری کرد اما کمبود کمیته زیباسازی در شهرداری بسیار محسوس است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه