استقبال گردشگران از پارک های ساحلی ، خانوادگی و توسعه فضای سبز در منطقه آزاد انزلی

سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای حفظ محیط زیست،تو سعه جاذبه های گردشگری و ایجاد فضایی پرنشاط برای آحاد مردم و گردشگران منطقه با هدف گسترش صنعت توریسم نسبت به توسعه پارک های خانوادگی و توسعه سرانه فضای سبز محدوده اقدام نموده که با استقبال گردشگران و ساکنین منطقه مواجه شده است.

استقبال گردشگران از پارک های ساحلی ، خانوادگی و توسعه فضای سبز در منطقه آزاد انزلی

به گزارش ۸دی، سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای حفظ محیط زیست،تو سعه جاذبه های گردشگری و ایجاد فضایی پرنشاط برای آحاد مردم و گردشگران منطقه با هدف گسترش صنعت توریسم  نسبت به توسعه پارک های خانوادگی و توسعه سرانه  فضای سبز محدوده اقدام نموده که با استقبال گردشگران و ساکنین منطقه مواجه شده است.

بر اساس آمار منتشره از سوی این سازمان، طی هشت ماهه سالجاری سرانه فضای سبز این منطقه بالغ بر ۸.۶ متربع بوده که با توجه به میزان ۷.۱ متر مربعی این شاخص نسبت به مدت  مشابه سال قبل، رشد حدود ۲۱ درصد را  نشان می دهد.

بنا بر این گزارش، منطقه آزاد انزلی به دلیل واقع شدن در استان سرسبز گیلان و برخورداری از موهبت های خدادادی همچون جنگل، دریا، ساحل، تالاب و … همواره مورد توجه بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بوده که بر این اساس، یکی از سیاست های این سازمان در کنار فعالیت های تجاری و اقتصادی ایجاد امکانات رفاهی و فضای مناسب، سالم و امن برای عامه مردم با استفاده از ظرفیت های طبیعی و آب و هوایی منطقه  به منظور جذب حداکثری گردشگر بوده است. رویکردی که می تواند این منطقه را به عنوان قطب گردشگری شمال کشور معرفی نماید.

گفتنی است در این مسیر احداث دو پارک ساحلی چپرپرد و جنگلی طالب آباد به همراه المانهای گردشگری از قبیل مجموعه های بازی کودکان از نوع بادی و پلی اتیلنی، آلاچیق ها، جاده های دسترسی، سرویس های بهداشتی،شبکه روشنایی، پارکینگ، نیمکت و … جلوه تازه ای به محیط منطقه بخشیده است.

در ادامه این گزارش آمده است: پارک جنگلی چپرپرد به مساحت ۵.۵ هکتار در ضلع شرقی محدوده منطقه در حاشیه سواحل زیبای خزر و در کنار دشتی سرسبز واقع شده و پارک جنگلی طالب آباد نیز با فضایی به مساحت ۵ هکتار، واقع در ضلع غربی محدوده منطقه در کنار ساحل دریا و حاشیه رودخانه طالب آباد به همراه درختان کاج قدیمی خود، چشم انداز زیبایی به منطقه داده است به طوری که چشمان هر بیننده ای محو تماشای آن می شود. در کنار امکانات موصوف، این سازمان  با ارائه خدماتی نظیر امداد و نجات، اورژانس، آتش نشانی، جمع آوری زباله و … خدمات شهری مناسبی را جهت رفاه حال مردم، گردشگران و بازدید کنندگان  ارائه می دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه