با زمین خواران و تالاب خواران با جدیت برخورد می کنیم

فرماندار شهرستان صومعه سرا وحدت و همدلی را زمینه ساز پیشرفت در امور دانست و گفت: با جدیت با زمین خواران و تالاب خواران برخورد می کنیم.

با زمین خواران و تالاب خواران با جدیت برخورد می کنیم

به گزارش ۸دی، حسن اسماعیل پور عصر یکشنبه در نشستی با اصحاب رسانه این شهرستان بیان داشت: ورود ضایعات زیست محیطی به رودخانه های این شهرستان از منظر زیباشناسی، چهره زشتی به مناظر طبیعی داده که باید اقدامات اساسی در این خصوص انجام شود.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال، بر لزوم حضور حداکثری مردم به ویژه دانشجویان در این مشارکت ملی تاکید کرد.
اسماعیل پور صومعه سرا را از شهرهای دانشگاهی گیلان خواند و گفت: ورود دانشجویان و فرهیختگان برای توسعه شهرستان یک امر ضروری است .
وی افزود: پژوهش و تحقیق علمی بر مبنای نیازهای واقعی جامعه برای توسعه شهرستان، یک اصل اساسی است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان صومعه سرا از نظر تعداد افراد بی سواد در سنین بین ۱۰ تا ۴۹ سال در رتبه سوم استان قرار دارد، گفت: دانشجویان در صف مقدم توسعه علمی کشور هستند و باید تمام توان و تلاش خود را درجهت ارتقای سطح علمی و توسعه کمی و کیفی علم و فناوری به کارگیرند.
اسماعیل پور به طرح توسعه روستایی در دولت تدبیر و امید نیز اشاره و اضافه کرد: تدوین برنامه ششم توسعه علاوه بر اینکه برعهده شهرستان ها خواهد بود، نیازمند اطلاعات آماری و اطلاعات کافی در عرصه های مختلف شهری و روستایی است.
فرماندار صومعه سرا به خدمات و اقدامات دولت در عرصه های عمرانی، اقتصادی و خدماتی اشاره کرد و گفت: امروز با تلاش و پیگیری های مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی، صومعه سرا در مسیر توسعه قرار گرفته است.
وی از تبدیل شهر صومعه سرا به شهر سبز تا پایان سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای تعهدات در بخش گازرسانی، تمامی روستاهای بالا ۲۰ خانوار این شهرستان، گازدار و صومعه سرا نیز جزو شهرهای سبز خواهد شد.
اسماعیل پور افزود: بیش از ۸۰کیلومتر از راه های این شهرستان طی یک سال گذشته از آسفالت بهره مند شده اند که قریب به ۷۰ کیلومتر آن در سال جاری انجام گرفته و این میزان تا پایان سال به ۱۱۰ کیلومتر می رسد.
وی با بیان اینکه این شهرستان از قطب های کشاورزی در عرصه صنوبر ، برنج و … است، اظهار داشت: برای بخش آب زراعی و لایروبی رودخانه ، یک میلیارد و یکصد میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته که می تواند بخشی از مشکلات این حوزه را مرتفع کند.
فرماندار صومعه سرا وحدت و همدلی را سبب پیشرفت در همه امور دانست و ادامه داد: در شهر گوراب زرمیخ بخاطر وحدت بین شوراهای شهر و شهرداری، شاهد پیشرفت و توسعه کارهای فرهنگی و عمرانی هستیم حال اینکه اختلافات و نبود وحدت بین اعضای شورای اسلامی تولمشهر و شهردار، زمینه ساز عدم
پیشرفت در این منطقه شده است.
وی همچنین از احداث چند پارکینگ در شهر صومعه سرا برای کاهش بار ترافیکی شهر خبر داد و گفت: این پارکینگ ها توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر صومعه سرا در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع احداث می شوند.
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمشهر و میرزاکوچک جنگلی، هفت دهستان کسماء، طاهرگوراب، ضیابر، هندخاله، لیفشاگرد، گوراب زرمیخ، مرکیه و ۱۵۲ روستا، در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه