مدیریت مصرف دخانیات با اخذ مالیات/ حصول ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد از محل مالیات بر خرده‌فروشی سیگار

رئیس فراکسیون مبارزه با دخانیات در مجلس با یادآوری بررسی طرح مالیات بر خرده‌فروشی دخانیات در مجلس، گفت: در صورت تصویب این طرح ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات اخذ خواهد شد که با آن می‌توان تولید و مصرف دخانیات را مدیریت کرد.

مدیریت مصرف دخانیات با اخذ مالیات/ حصول ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد از محل مالیات بر خرده‌فروشی سیگار

به گزارش ۸دی، محمدحسین قربانی در گفت ‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در تشریح برگزاری جلسات فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس، گفت: در کنار فراکسیون مبارزه با دخانیات، کارگروه بررسی راهکارهای اجرائی در جهت کاهش تقاضا و مصرف مواد مخدر در کشور تشکیل شده لذا برای تعیین مالیات بر خرده‌فروشی دخانیات در قانون بودجه ۹۵ و برنامه ششم توسعه بررسی‌ها در حال انجام است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمایندگان به دنبال قانونی و نهادینه کردن مالیات بر خرده‌فروشی دخانیات در سند مدیریتی کشور هستند، تصریح کرد: در جریان بررسی‌ها؛ درباره اخذ مالیات، نوع مالیات و چگونگی وصول مالیات اختلاف نظر وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه با تصویب و اجرای این طرح ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات اخذ خواهد شد، گفت: با اخذ ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد می‌توان سیستم درمان مرتبط با دخانیات و نحوه تولید دخانیات را در کشور مدیریت کرد.

قربانی یادآور شد: در کشور ترکیه با افزایش ۱۷ درصدی تولید دخانیات، ۱۳درصد مصرف را کاهش داده‌اند و این نشان دهنده افزایش صادرات دخانیات در ترکیه است، لذا در کشور ما نیز باید برای مصرف دخانیات اقدامات موثری انجام داد.

رئیس فراکسیون مبارزه با دخانیات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای بررسی مالیات بر دخانیات، کمیسیون‌های اقتصاد، برنامه، بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس کمیسیون‌های فرعی هستند، البته از نظر مسئولان شرکت دخانیات نیز استفاده خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه