اجازه نمی‌دهم فضای رعب و وحشت در گیلان حاکم باشد

استاندار گیلان گفت: عده‌ای در گیلان به دنبال این هستند که همه را به جان هم بیندازند و ما با افکار و اندیشه و عمل خود اجازه نمی‌دهیم فضای رعب و وحشت در این استان حاکم باشد.

اجازه نمی‌دهم فضای رعب و وحشت در گیلان حاکم باشد

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی عصر امروز در جمع صادر کنندگان و تولیدکنندگان گیلان فضای فعلی کشور را امیدوارکننده خواند و اظهار کرد: تا سال ۹۱ کشوری بودیم که ۲.۵ میلیون بشکه نفت را صادر می‌کردیم و فرصت صادرات نفت برای بخش‌های دیگر فراهم می‌کرد.

وی ادامه داد: با تحریم ناجوانمردانه بخشی از آن تدبیری دنیا و بخشی دیگر سوءمدیریت آن دوران بود، فضای کشور به صادرات یک‌میلیون بشکه نفت رفت و برخی‌ها هنوز باور ندارند که برجام می‌تواند اثر داشته‌باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر مذاکرات به گونه‌ای دیگر ادامه می‌یافت ممکن بود امروز تولیدات نفت ما به حداقل می‌رسید، گفت: اثرات دیپلماسی کشور ما بسیار بزرگ بود که این موضوع در آینده مشخص می‌شود.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی را یکی از راهکارهای مهم برای ایجاد تحول اقتصاد کشور دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی به مصرف‌، تولید و تکنولوژی در امر صادرات و واردات می‌اندیشد و دولت گام اساسی در این زمینه برداشته‌است.

نجفی اضافه کرد: نمی‌توانیم با شعار و گفتار و اینکه امروز جایگاه ما در دنیا چیست بدون اینکه به تولیدکننده خود نظارت کنیم جذب سرمایه‌گذار خارجی داشته‌باشیم.

وی با اشاره به جایگاه اقتصادی ایران در افق ۱۴۰۴ خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار خارجی بر اساس بر اساس توانایی ما وارد نمی‌شود بلکه نگاه او به تولیدکنندگان ماست و زمانی که سرمایه‌گذار خارجی ببیند نمی‌توانیم از تولیدکنندگان خود حمایت مالی کنیم وارد این کشور نمی‌شود.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه فرصت مبادله برای کشورهای همسایه درفضای پساتحریم فراهم شود، یادآور شد: بروکراسی در دستگاه‌ها برطرف شود و در صنعت و تجارت با همکاری اتاق بازرگانی، بخش معاونت اقتصادی، گمرک، بندر، منطقه آزاد و… در تلاش هستیم فرصت‌ها را بازگردانیم.

وی تشکیل کارگروه رفع موانع تولید را یکی از ابتکاراتی دانست که در کشور عملیاتی شده‌است و خاطرنشان کرد: چند ابتکار جدید نیز به صورت بخشنامه در حال مطرح شدن است.

نجفی آینده گیلان را خوب و روشن خواند و گفت: فضایی که در آینده فراهم می‌شود گیلان جزو استان‌های نخست کشور در فناوری روز و دانش‌بنیان است و بخش‌های خصوصی باید فرصتی را فراهم کنند که کارآفرینان مورد تشویق قرار گیرند.

وی آمار فعلی صادرات گیلان را رضایت‌بخش ندانست و یادآور شد: بخشی از کاهش صادرات مربوط به کشور است در فضایی که در کشور و استان فراهم می‌شود آمار صادرات سال آینده قابل دفاع خواهد بود.

استاندار گیلان به فضای سیاسی این استان اشاره کرد و متذکر شد: عده‌ای خارج از اندیشه‌های سیاسی به دنبال این هستند که همه را به جان هم بیندازند و ما با افکار و اندیشه و عمل خود اجازه نمی‌دهیم فضای رعب و وحشت در این استان حاکم باشد.

وی با تأکید بر اینکه فضای گیلان باید سالم باشد، خاطرنشان کرد: همه باید برای برطرف شدن مشکلات استان بکوشیم و فضای مناسب برای تولیدکنندگان فراهم شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه