اجرای عدالت در تخلف فوتبالیست متخلف محک خورد

مقام های وزارت ورزش و نیز مسئولان نیروهای مسلح پاسخگو باشند که چرا فرصت این دهن کجی به قانون را به یک بازیکن متخلف دادند؟

اجرای عدالت در تخلف فوتبالیست متخلف محک خورد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خیبرآنلاین ، ماجرای برخورد با فوتبالیست های متخلف پیرامون معافیت سربازی وارد مراحل جالبی شده است؛ مراحلی که البته در به وجودآمدن آن، نوعی بی عدالتی و تبعیض غیرقابل قبول دخیل بوده اند.

مدتی است که بحث تخلف تعدادی از فوتبالیست ها درباره کارت های معافیت سربازی فضای عمومی جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است و هر از گاهی، پس از فروکش شدن تب آن، خبری جدید در رسانه ها منتشر می شود که بالطبع، مجددا بازیکنان متخلف به صدر اخبار بازمی گردند.

براساس این گزارش، بحث پیرامون شرایط فعلی خدمت سربازی، محاسن و معایب، نقاط قوت و ضعف، باید و نبایدهای آن موضوع مهم دیگری است که همینک به کناری گذاشته می شوند اما مساله مهم مدنظر این است که اگر در این رابطه قانونی هست، که هست، باید برای همه به صورت یکسان اجرا شود.

اینکه فلان بازیکن با دریافت حقوق صدها میلیونی و بیشتر، مرتکب تخلفی می شود که آن تخلف، برای سایر جوانان یک جرم قطعی محسوب شده و مستوجب برخورد جدی خواهد بود، اما آن بازیکن، به واسطه برخی بی تدبیری ها، نه تنها مورد مواخذه جدی قرار نمی گیرد، بلکه به عنوان نماینده یک ملت در عرصه های ورزشی بین المللی فرصت حضور پیدا می کند، قصه تلخ این روزهای جامعه ماست.

مهرداد پولادی یا هر فرد دیگری، نباید اجازه داشته باشد با وساطت دیگران، نسبت به پرداخت هزینه تخلف قطعی که مرتکب شده، قانون را دور بزند و به ریش سایر جوانانی که به آن واسطه ها دسترسی ندارند، بخندد.

او تخلف قطعی کرده و طبق نظر صریح سردار موسی کمالی، معاون اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، باید با آن برخورد می شد اما درخواست عجیب و غیرمتعارف وزیر ورزش از رییس ستادکل نیروهای مسلح و موافقت عجیب‌تر سردار فیروزآبادی با آن درخواست، موجب گردید تا برای یک متخلف قطعی، بی آنکه شرایط گذارده شده برای او اجرایی شود و ضمن حضور در ایران و اعتراف به اشتباه، به انجام روال قانونی تعهد دهد، این بازیکن متخلف به همراه تیم ملی فوتبال عازم مسابقات جام ملت های آسیا شد.

اگرچه آن موافقت به جهت حمایت از تیم ملی و تقویت آن صورت گرفت، اما هزینه های روانی و معنوی ناشی از آن که به سایر جوانان تحمیل شد، را چه کسی می تواند پرداخت کند؟

ظاهرا، طبق قول و قرارها، بنا بر این بوده که با پایان مسابقات تیم ملی، پولادی به کشور باز گردد و با سازمان نظام وظیفه عمومی کشور همکاری کند اما در لیست اسامی بازیکنانی که به ایران بازگشتند، نامی از مهرداد پولادی نبود! تیمی که با حمایت عجیب ستادکل نیروهای مسلح هم نتوانست کمترین توفیقی داشته باشد.

پس از آن، بازهم سردار کمالی با رسانه ها مصاحبه کرد و گفت “از تمام ظرفیت‌های قانونی برای بازگشت مهرداد پولادی به ایران برای انجام خدمت سربازی استفاده خواهیم کرد. او پیش از جام ملت ها در قولی که به مسئولان فدراسیون فوتبال داده بود، گفته بود به دنبال شرایطی هستم که قراردادم را با تیم قطری فسخ کنم و برای خدمت سربازی به ایران بیایم. امیدواریم این اتفاق بیفتد چون در غیر این صورت راه های دیگر را آزمایش خواهیم کرد.”

اینک، باید مقام های وزارت ورزش و نیز مسئولان نیروهای مسلح پاسخگو باشند که چرا فرصت این دهن کجی به قانون را به یک بازیکن متخلف دادند؟ چرا اجرای قانون برای چنین فردی با تبعیض مواجه شد؟ چرا فرصت این دورزدن قانون برای سایر جوانان فراهم نیست؟ آیا نوع اقدام، با عدالت همخوانی دارد؟ و دهها آیا و چرای دیگر…

نکته پایانی، بازخوانی بخشی از بیانات اخیر امام خامنه ای در جمع ورزشکاران است که باید نصب العین همه مسئولان مربوطه قرار گیرد. معظم له فرمودند: “از تخلّفاتِ قانونی هم به شدّت پرهیز بشود؛ چه تخلّفات بین‌المللی، چه تخلّفات قانونی مربوط به داخل کشور. اینجور نباشد که معنای قهرمان‌محوری در ورزش این باشد که هر تخلّفی شد، نادیده گرفته بشود؛ نه، تخلّف تخلّف است؛ از بالا تا پایین؛ مسئولین و غیرمسئولین، زبدگان و غیرزبدگان، قهرمانان علمی و قهرمانان ورزشی و قهرمانان صنعتی و قهرمانان سیاسی و هر کدامشان وقتی تخلّف کردند، باید مثل تخلّف با آن برخورد بشود. سهل‌انگاری و سست‌انگاری در مسائل ورزش هیچ صلاح نیست.”

6284_513

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه