در نشست مجمع نمایندگان گیلان با اعضای ستاد کنگره شهدای استان مطرح شد:

چگینی: اجرای کنگره شهدا با نگاه و رویکردی جدید مؤثر است/ کوچکی نژاد: لزوم ایجاد ردیف بودجه استانی مستقل در معرفی شهدا/ دنیامالی: مانند یک رزمنده روی ما حساب کنید

جلسه مجمع نمایندگان گیلان با اعضای ستاد کنگره شهدای استان پیرامون برگزاری دومین کنگره شهدا و لزوم زنده نگه داشتن راه شهدا با معرفی سبک زندگی آنان به نسل جدید بررسی شد.

چگینی: اجرای کنگره شهدا با نگاه و رویکردی جدید مؤثر است/ کوچکی نژاد: لزوم ایجاد ردیف بودجه استانی مستقل در معرفی شهدا/ دنیامالی: مانند یک رزمنده روی ما حساب کنید

به گزارش خبرنگار  ۸دی، “جبار کوچکی‌نژاد” نماینده مردم رشت در مجلس پیش از ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان گیلان با ستاد کنگره شهدای استان با بیان اینکه یادواره شهدا در دهستان ها و شهرها با یک نوع مظلومیت از نظر پشتیبانی برگزار می‌شود اظهار کرد: ایجاد یک ردیف مالی برای خانواده های شهدا وظیفه شرعی، دینی، ملی و انسانی ما است.

 

کوچکی نژاد: لزوم ایجاد ردیف بودجه استانی مستقل برای معرفی و زنده نگه داشتن راه شهدا

وی با تأکید بر ایجاد یک ردیف بودجه استانی مستقل گفت: با روش های متنوعی میتوان یاد و خاطره شهیدان را زنده نگه داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس در ادامه با اشاره به ایجاد یک ستاد برای کسانی که توان مالی دارند ولی روش کمک را نمی دانند، گفت: این ستاد وظیفه ساماندهی این کمک ها را داشته باشد، همچنین چاپ کتاب هم کار ارزنده ای است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه همه برای زنده نگه داشتن نام شهدا و انتقال فرهنگ آن ها تلاش می کنند گفت: از فرماندهی سپاه تشکر می کنم که در حوزه های عمرانی، فرهنگی و نظامی مجموعه سپاه را به وحدت و همدلی رسانید که این وحدت در بحث کرونا و کمک مؤمنانه بسیار مشهود بود.

 

احمدی: اقتدار و امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم

“محمدرضا احمدی سنگری” دیگر نماینده مردم رشت در مجلس نیز در ادامه با بیان اینکه سردار عبدالله پور یادگار ۸سال دفاع مقدس است اظهار کرد: حرف از شهدا بسیار است و هرکس در این جامعه موظف است برای شهدا کاری کند.

وی اقتدار و امنیت امروز را مدیون شهدا دانست و افزود: هرکاری برای شهدا انجام دهیم ماننده ذره ای در دریا است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه مرم قدرشناس شهدا هستند گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، زنده نگه داشتن مکتب ابا عبدالله (ع) است.

وی ادامه داد: آینده و عاقبت بخیری ما فقط با یاد شهدا رقم می‌خورد، ما با نام شهدا و تکیه بر خون آن ها اینجا هستیم و راحتی و آرامش را از شهدا داریم.

احمدی با بیان اینکه تا زنده ایم رزمنده ایم و بر عهد خود هستیم گفت: به عنوان عضو کوچکی در خانه ملت اعلام می کنم با تمام وجود پای شهدا هستیم.

 

دنیامالی: مانند یک رزمنده روی ما حساب کنید

به گزارش ۸دی، احمد دنیا مالی، نماینده مردم انزلی در مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه بر این باور هستم که جنس شهادت مظلومانه است اظهار کرد: ما توفیق جنگ در کنار این شهدا را داشتیم و از حال و هوای جنگ آگاه هستیم.

دنیا مالی با اشاره به اینکه رد پای گیلانیان همیشه در جنگ بوده گفت: شاید بیشترین اثر بخشی را شهیدانی چون املاکی‌ها و خوش سیرت ها داشتند.

وی ادامه داد: ما را به عنوان یک رزمنده حساب کنید، همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در راه شهدا خدمت کنیم.

چگینی: اجرای کنگره شهدا با نگاه جدید و رویکردی اقتصادی اثرگذار است/ ایجاد کارخانه یا واحد تولیدی به نام شهدای گیلان

“مهرداد گودرزوند چگینی” نماینده مردم رودبار در مجلس نیز در ادامه بهترین انسان هارا برای حفظ انقلاب شهدا دانست و اظهار کرد: کنگره شهدای یک کار بسیار خوبی است اما باید با نگاه جدیدی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه با توجه به مقتضیات زمان میتوانیم یک رویکرد اقتصادی به کنگره دهیم افزود: ایجاد یک زیرساخت کارخانه تولیدی با نام و یاد همین شهدا و کنگره می‌تواند بسیار عمیق بر ذهن ها بنشیند.

نماینده مردم رودبار در مجلس با اشاره به اینکه در این کارخانه ها می توان از افراد نیازمند و معتقد استفاده کرد افزود: این کارها می تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد؛ همچنین در موضوع خوب چاپ کتاب هم می‌توان از کمک های شهرستانی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در رودبار چندین شهید برجسته داریم که به آن ها پرداخته نشده است گفت: زندگینامه این شهدای برجسته باید برای جوانان و نسل امروز محور قرار گیرد.

چگینی با تاکید بر اینکه خودمان را در همین مسیر می دانیم افزود: هر کمکی که بتوانیم را دریغ نخواهیم کرد.

آقازاده: نتوانستم طعم شیرین مدیریت به سبک شهدا را به مردم نشان دهیم‌!

“سیدعلی آقازاده” نماینده مردم رشت در مجلس در ادامه این نشست با بیان اینکه انتقال این فرهنگ شهدا برای نسل جدید بسیار امیدوار کننده است اظهار کرد: شهدا، خانواده های آنها، ایثارگران و جانبازان بر گردن ما حق دارند‌.

وی اقتدار، وحدت، عزت مداری، حاکمیت الهی را به برکت خون شهدا دانست و ادامه داد: انسجام و قدرت بسیجِ جامعه از فرهنگ امام و شهدا است؛ به خصوص شهدایی که مدیران توانمندی بودند و قدرت طراحی و ابتکار عمل داشتند.

 

یکی از ارکان اصلی تیپ و لشکر ۲۵ کربلا گیلانیان بودند

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه نیروهای گیلانی چه در قالب لشکر ۲۵کربلا و چه در قالب سازمان های جنگ های نامنظم غرب کشور بدون توقع و گمنام حضور داشتند گفت: یکی از ارکان اصلی تیپ و لشکر ۲۵ کربلا گیلانیان بودند.

وی در ادامه بیان کرد: رزمندگان گیلان داوطلبانه در منطقه بودند و به لطف خداوند امروز یک نیروی مؤثر هستند.

آقازاده امنیت و اقتدار امروز کشور را مدیون شهدا دانست و ادامه داد: آثار شهدا و برگزاری کنگره باشکوه شهدا هم اثر گذاری مضاعف خواهد داشت و ما باید برای حفظ این دستاورد تلاش کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به کمبود مدیریت انقلابی در کشور گفت: نتوانستم طعم شیرین مدیریت به سبک شهدا را به مردم نشان دهیم‌.

فرخی: شهدا دارای ۳شاخص ازجمله راه امام، ولایت فقیه و مردم داری هستند

“رسول فرخی مکیال” نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس  با بیان اینکه مسیر شهدا دارای ۳شاخص فراموش نکردن راه امام و ولایت فقیه و مردم داری است اظهار کرد: امروز مسیری را طراحی کردیم که نه تنها نتوانستیم حداقل نیازهای خانواده شهدا را تهیه کنیم بلکه این ذهنیت بد ایجاد شد که همه امکانات برای خانواده شهدا است.

فرخی با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب این کمبود باید جبران شود، بیان کرد: باید برگردیم به اصل نظام و انقلاب و جبران کنیم.

 

یاری: دغدغه های خانواده شهدا باید در اولویت باشد

“حسن محمد یاری” نماینده مردم تالش، ماسال، رضوانشهر نیز با بیان اینکه شهدا حقی برجسته بر گردن ما دارند اظهار کرد: با وجود اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا از اولویت ها است باید دغدغه های خانواده شهدا را در نیز در اولویت قرار دهیم.

یاری با اشاره به اینکه شهدای بزرگواری داریم که مفقود ماندند افزود: علاوه بر انجام رسالت ما در این کنگره انتظار داریم به سایر مشکلات خانواده های شهدا هم رسیدگی شود.

وی افزود: یک پدر شهید آرزو دارد که روز شهادت فرزندش مراسمی گرفته و به نوعی حق خود را ادا کند.

برگزاری یادواره تلویزیونی سردار شهید “مهدی خوش سیرت

در ادامه سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه همه ما یک رفیق شهید داریم و در هنگام گرفتاری ها از آن ها یاری می‌خواهیم اظهار کرد:‌ نیاز های کنگره را از این پس با نام این شهدا برای شما ارسال خواهیم کرد.

سردار عبدالله‌پور با تأکید بر اینکه حفظ ارزش ها در جامعه بسیار سخت شده و همت می‌طلبد در ادامه به برگزاری یادواره تلویزیونی سردار شهید گیلان شهید خوش سیرت اشاره کرد و گفت: مراسم این سردار عارف، رأس ساعت ۶ از شبکه باران به صورت زنده پخش خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
اشجعی
ظاهرا فقط نماینده شهرستان آستارا دکتر مرحبا حضور ندارند
در حاشیه