خروش مردم رشت در حمایت از مظلومیت فلسطین در روز جهانی قدس + تصاویر

امروز هر طرف سر می چرخندای دسته دسته‌ی مردمی را می دیدی که از کوچه و خیابان‌های رشت به سمت مصلی امام خمینی(ره) سرازیر شده و با شعارهای کوبنده، نفرت خود را از اقدامات رژیم صهیونیستی و حمایت‌شان از مردم مظلوم فلسطین را اعلام می‌کنند.

خروش مردم رشت در حمایت از مظلومیت فلسطین در روز جهانی قدس + تصاویر

به گزاش ۸دی، مردم روزه دار رشت همراه و همگام با تمامی آحاد ملت مسلمان ایران از همان ساعت‌های اولیه راهپیمایی از مسیرهای چهارگانه به سمت مصلی امام خمینی (ره) رشت حرکت کردند و بار دیگر خروش انقلابی و جهادی خود را به رخ مستکبران جهانی کشانده و ثابت کردند که  پای «آرمان فلسطین» که همان آزادی قدس شریف و نابودی رژیم غاصب صیهونیستی هست، ایستاده‌اند.

امروز هر طرف سر می چرخندای دسته دسته‌ی مردمی را می دیدی که از کوچه و خیابان‌های رشت به سمت مصلی امام خمینی(ره) سرازیر شده و با شعارهای کوبنده، نفرت خود را از اقدامات رژیم صهیونیستی و حمایت‌شان از مردم مظلوم فلسطین را اعلام می‌کنند.

امسال علاوه بر شعار «مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا» که هزاران بار از لبان روزه دار و تسبیح گوی مردمان دیار میرزا کوچک خان جنگلی و در آسمان آبی و آفتابی دیار باران های نقره ای طنین انداز می شد، شعارهایی در مخالفت با طرح شوم “معامله قرن” نیز اضافه شده بود که رشتی ها ضمن مخالفت با این خیانت، پرچم رژیم غاصب صهیونیستی و شیطان بزرگ آمریکا را به آتش کشیدند.

 

 

امروز همه آمده بودند تا چشم کار می کرد چهار نسل از انقلاب را می دیدی که سایه سار خیابان های داغ شهر شده بودند. مدیران و مسئولان با هر گرایش سیاسی نیز همپای مردم آمده اند تا بار دیگر یاد آور شوند نابودی رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل یک آرمان برای همگان است و این آرمان هرگز و هرگز به فراموشی سپرده نمی شود.

آری اینجا، از گلوی خشک و روزه‌دار مردم رشت انگار کلام امام(ه) است که فریاد می زند “فلسطین تنها نیست و اسرائیل این غده سرطانی باید از بین برود.

اینجا فریاد «قدس باید آزاد گردد» بیش از هر زمان دیگری بر زبان‌ها افتاده و به اوج رسیده و مردم رشت به پا خاسته‌اند تا بگوید که «قدس، قلب اسلام است و باید به آغوش مسلمانان بازگردد.»

جمعی از مردم یمن نیز در راهپیمایی روز قدس رشت حضور داشته و  همراه با راهپیمانان رشتی شعار «هیهات منا الذله» را فریاد می زدند.

اما در حاشیه راهپیمایی با آقای مرادی که یکی از راهپیمایانی است که روی صندلی چرخدار خود نشسته و دختر خردسالی او را میان جمعیت همراهی می کند همکلام شدیم که می گویید: روح امام (ره) شاد باشد و اگر آن تدبیر امام نبود و فریاد مظلومان عالم از جمله فلسطین عزیز هرگز به گوش جهانیان رسانده نمی شد. حضور مردم در این شرایط بد اقتصادی ناگفته ها زیاد دارد که باید روی آن ساعت ها بحث کرد این مردم عاشق رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند! هرچند اگر کسانی این واقعیت را دوست نداشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در راهپیمایی روز قدس در رشت سخنرانی کرد.

** بزرگترین مبارزه با استکبار خدمتگزاری به مردم است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران افزود: باید به مسئولین گفت قدرشناس این ملت باشند و خدمت به این هارا بزرگترین نعمت بدانید که بزرگترین مبارزه با استکبار خدمتگزاری به این‌مردم است و هرکه بیشتر خدمت کند نقشش در سنگرنشینی این جبهه بیشتر است.

حاجی صادقی با اشاره به اقلیت یهودی هایی به‌نام صهیونیست که جنبه فتنه گری داشتند بیان کرد: در دوران ما نیز این اقلیت یهودی ها بدترین کودک کشی ها را انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه آن هایی که مدعی کل منطقه بودند و با جنایات می خواستند همه چیز را بر کام خودشان باشد اما اراده الهی چیزی دیگر بود، خاطرنشان کرد: دوره اول تمام شد و اکنون در دوران دوم انقلاب اسلامی مردم با صراحت تمام گفتند که ما شما را به مشروعیت نمیشناسیم و آرمان ما حذف شما از صفحه روزگار است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: این اعتراف را از زبان خودشان بشنویم که می گویند انقلاب مرگ تدریجی ما را رقم زده پس نیاز نیست صبر کنیم تا ۲۵سال برسد هم اکنون هم گام هایی از مرگ آن ها را رقم زدیم.

وی به برکت روزهای قدس، استقامت و ایستادگی فرزندان و ایستادگی رزمندگان،اشاره کرد و گفت: رژیم اشغالگر نگران اصل موجودیت خود است و اکنون در چند روز مقاومت خود را از دست می دهد. ( از اینجا بخوانید)

در ادامه تصاویر «ارسلان محمدنیا» عکاس پایگاه خبری ـ تحلیلی ۸دی را از راهپیمایی روز قدس در رشت مشاهده می کنید:

 

تصاویری از جلوه های حضور مردم رشت را از دریچه دوربین «الهه فلاح» عکاس پایگاه خبری تحلیلی رشت ببینید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه