نماینده لاهیجان در گفتگو با 8دی:

نباید به بهانه آباد کردن سمنان استان های شمالی تخریب شوند/ اقدامات مؤثری برای جبران خسارت های سیل انجام نشد

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به پیامدهای زیست محیطی انتقال آب دریای خزر، گفت: نباید به بهانه آباد کردن استان سمنان و دیگر استان های در معرض خشکسالی و کم آبی، استان های شمالی را تخریب کنیم.

نباید به بهانه آباد کردن سمنان استان های شمالی تخریب شوند/ اقدامات مؤثری برای جبران خسارت های سیل انجام نشد

ذبیح الله نیکفر در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در واکنش به بحث انتقال آب خزر، اظهار کرد: این مسئله نیازمند بحث های کارشناسی شده است و می تواند اثرات زیست محیطی زیادی بروی منطقه بگذارد.

وی با بیان اینکه پس آب های جریان شیرین کردن و انتقال آب خزر پیامدهای منفی  زیست محیطی بر روی آبزیان دریای خزر دارد و خسارات و خطراتی را به همراه دارد، گفت: این انتقال تأسیساتی را بوجود خواهد آورد که ایجاد این تأسیسات مشکلاتی رابرای منطقه و طبیعت ایجاد می کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه راه سازی که در جریان این انتقال صورت می گیرد دارد بر روی سیلاب های منطقه تأثیر می گذارد و به ابنیه فنی راه های ما مثل پل ها و تأسیساتی که داریم آسیب می زند و بر روی کشاورزی و جنگل های ما هم اثرگذار است.

 

** دستکاری طبیعت رانش زمین و سیلاب ها را به دنبال خواهد داشت

وی افزود: در این راستا دستکاری هایی در طبیعت ایجاد می شود که رانش زمین و سیلاب ها را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس تأکید کرد: نباید به بهانه آباد کردن استان سمنان و دیگر استان های در معرض خشکسالی و کم، آبی استان های شمالی را تخریب کنیم.

وی در ادامه در واکنش به خسارت سیل های اخیر در سیاهکل و لاهیجان، گفت: طی سال های اخیر سیل خسارت زیادی به مردم وارد کرد و انواع بحران ها مانند پیش روی آب دریا و رانش کوه را در منطقه هایی مانند بخش مرکزی لاهیجان و سیاهکل و دیلمان داشتیم.

 

**اقداماتی برای جبران خسارت های سیل انجام نشد

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه اقداماتی برای جبران این خسارت ها صورت نگرفت، تصریح کرد: نگرانی و گله مردم را به مسؤلان رسانده ایم و انتظار داریم اقدامات تأثیرگذاری در این رابطه صورت بگیرد.

نیکفر با بیان اینکه بیش از ۳۰میلیارد تومان خسارت سیل شهریور ۹۶به روستاهای بخش مرکزی  و شهر لاهیجان وارد شد، اظهار کرد: سال ۹۷ هم خساراتی در حد دو تا سه میلیارد تومان در شهرستان سیاهکل و در همین حد هم در لاهیجان وارد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه