معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

راه اندازی ۱۰ کانون سلامت محله در آینده نزدیک در گیلان

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه اندازی ۱۰ کانون سلامت محله در آینده نزدیک در مناطق مختلف این استان خبر داد و گفت: نخستین کانون در یکی از مناطق رشت فعالیت می کند.

راه اندازی ۱۰ کانون سلامت محله در آینده نزدیک در گیلان

به گزارش هشت دی، علی داودی شامگاه چهارشنبه در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد افزایش حرکت مهاجرت ‌ها به سمت استان‌های شمالی هستیم، اظهارکرد: در حال حاضر شهرهای رشت و لنگرود بیش از شهرهای دیگر استان گیلان با پدیده حاشیه نشینی مواجه هستند.

وی با اشاره به حضور ۱۵۰ هزار نفر در حاشیه دو این شهر، افزود: از این تعداد ۱۳۵ هزار نفر در رشت و مابقی در لنگرود ساکن بوده و احتمال افزایش این جمعیت نیز در این شهرها وجود دارد لذا باید برنامه‌ریزی لازم برای ارائه خدمات به این افراد انجام شود.

داودی با بیان اینکه این افراد جز هموطنان ما بوده و امروز به دلیل وجود شرایط خاص مجبور به مهاجرت به حاشیه شهرها شده‌اند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی براساس ساختار نظام سلامت خود تلاش کرده تا حد امکان در این مناطق مراجع جامع سلامت را گسترش دهد.

وی با تأکید بر اینکه تلاش شده تا مراکزی برای ارائه خدمات اولیه بهداشتی و درمانی در این مناطق ایجاد شود، ادامه داد: از سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه‌اندازی کانون سلامت محله را در دستور کار قرار داده که نخستین کانون در محله حمیدیان رشت راه اندازی شد.

داودی با بیان اینکه این کانون‌ها برای هر ۴ هزار نفر جمعیت تشکیل و راه اندازی می شود، بیان کرد: این کانون در ۶ کارگروه اعم از مادران باردار، مادر و کودک، جوانان و نوجوانان، زیست محیطی، تحکیم بنیاد خانواده و موضوع آسیب‌های اجتماعی فعالیت می کند.

وی اظهارکرد: براساس بررسی‌های انجام شده جمعیت جوانان در این مناطق بیش از سایر گروه های سنی است، لذا جامعه هدف این کانون ها جوانان بوده و فعالیت‌های خود را برای این رده سنی برنامه ‌ریزی می کنند در همین راستا کلاس‌های مشارکت برای ارتقای سلامت در حوزه‌ها مختلف اجرا می شود.

داودی یکی از اولویت‌های علوم پزشکی گیلان را افزایش افراد تحت پوشش این طرح به ۱۲ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: در آینده نزدیک شاهد راه اندازی ۱۰ کانون سلامت در مناطق دارای مشکل استان گیلان خواهیم بود.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه