۶ شگفتی‌ ساز فوتبال ایران ۹۶

درخشش چند تیم و بازیکن پیش بینی نشده بود. آنها فراتر از آنچه تصور می شد ظاهر شدند و معادلات فوتبال ایران را به هم ریختند.

۶ شگفتی‌ ساز فوتبال ایران ۹۶

به گزارش ۸دی،  سال ۹۶، سال موفقی برای برخی بازیکنان و مربیان و تیم های فوتبال ایران بود. در این میان درخشش چند تیم و بازیکن پیش بینی نشده بود. آنها فراتر از آنچه تصور می شد ظاهر شدند و معادلات فوتبال ایران را به هم ریختند. با شش شگفتی ساز مهم سال ۹۶ آشنا شوید، آنهایی که سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشتند:

۱وینفرد شفر

نجات دهنده استقلال. روزی که پس از قرار گرفتن استقلال در رتبه شانزدهم جدول علیرضا منصوریان از این تیم کنار رفت خوش‌بین‌ترین هوادار تیم هم دیگر به این فصل امید نداشت. در ادامه آمدن وینفرد شفر هم کسی را هیجان زده نکرد. منتقدان سن او را نشانه رفته بود. پیرمرد آلمانی اما یک معجزه‌گر بود. او استقلال انتهای جدولی را احیا کرد؛ در لیگ تا رتبه سوم بالا آمده است، در آستانه قهرمانی در جام حذفی قرار دارد، دربی برگشت را فتح کرد و در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا هم صدرنشین است. کارنامه‌ای درخشان. استقلالی‌ها هم حالا خیالشان از بابت داشتن یک سرمربی موفق راحت است. آمدن شفر را شاید بتوان مهم ترین اتفاق باشگاهی سال ۹۶ دانست.

۲علی علیپور

چه کسی فکر می کرد این بازیکن بدون سروصدا در صدر جدول گلزنان لیگ برتر ایران قرار بگیرد. علیپور جوان در بهترین سالش، از محرومیت و جدایی مهدی طارمی بهترین استفاده را کرد و با ۱۷ گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ برتر ایران قرار دارد. علیپور در آسیا هم بهترین گلزن قرمزهاست. علیپور در سال ۹۶ حضور در تیم ملی را هم تجربه کرد.

۳سید حسین حسینی

سال ۹۶ سال شکوفایی این دروازه‌بان بود. حسین حسینی در این فصل جای مهدی رحمتی را در استقلال گرفت. او در لیگ هفدهم موفق شد با ۸۷۲ دقیقه گل نخوردن، رکورد بسته نگه داشتن دروازه در تاریخ فوتبال ایران را بشکند. حسینی مزد بازیهای خوبش را با دعوت شدن به تیم ملی گرفت. در جدول بازیکنان برتر لیگ بر اساس نمرات گروه آنالیز نود هم حسین حسینی نفر اول است. چه کسی فکر می کرد حسین حسینی در صدر قرار بگیرد؟

۴پارس جنوبی جم

در سالهای اخیر معمولا تیم‌هایی که از لیگ یک به لیگ برتر آمده‌اند عاقبت به خیر نشدند به ویژه تیمی که اولین حضور تاریخش را هم تجربه می کند. پارس جنوبی اما با توپ پر وارد لیگ برتر شد. تیمی که از شهر کوچک جم در استان بوشهر به لیگ برتر آمد در ۱۱ هفته ابتدایی نباخت و شش هفته صدرنشین بود. حضور در رتبه ششم بدترین جایگاه پارس جنوبی در تاریخ حضورش در لیگ برتر محسوب می شود! این تیم همچنان شانس آسیایی شدن دارد.

۵مامه بابا تیام
هنگامی که مامه تیام، مهاجم ۲۵ ساله سنگالی با استقلال قرارداد بست، تصور می‌شد او هم مثل دیگر خارجی‌هایی است که در این سالها به فوتبال ایران آمدند و رفتند. تیام در سالهای اخیر کم بازی کرده و کم گل زده بود. توپخانه تیام اما به موقع روشن شد. گلهای او در لیگ قهرمانان آسیا نشان داد که استقلال چه مهاجم باکیفیتی خریده است. آیا کسی پیش بینی می کرد این مهاجم در چهار حضورش در لیگ قهرمانان آسیا چهار گل بزند؟ دیگر خارجی موفق استقلال سرورجپاروف بود. او نشان داد بی دلیل دو بار مرد سال آسیا نشده است. از بازیکن با کارنامه ای مثل جپاروف انتظار هم می رفت بازیکن خوبی باشد، سرور اما از انتظارات هم بهتر ظاهر شد.

 

۶کاوه رضایی

در حالیکه همه برای پیدا کردن موفق ترین لژیونر ایران اخبار سردار آزمون، رضا قوچان نژاد، مسعود شجاعی و علیرضا جهانبخش را تعقیب می کردند، کاوه رضایی در اولین فصل حضورش در اروپا فوق العاده ظاهر شد. رضایی با پیراهن شارلروا ۱۲ گل در لیگ بلژیک زد و یکی از ستارگان این لیگ لقب گرفت. او دوباره خود را به تیم ملی تحمیل کرد.

منبع: نود

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه