آیت الله جنتی: اغتشاشات اخیر حاصل طراحی بیگانگان است

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: اغتشاشات چند روز گذشته در کشور حاصل طراحی بیگانگان است که با هماهنگی برخی عوامل داخلی و با استفاده از بستر فضای مجازی رخ داده است.

آیت الله جنتی: اغتشاشات اخیر حاصل طراحی بیگانگان است

به گزارش ۸دی،  آیت الله احمد جنتی روز چهارشنبه در جلسه هفتگی اعضای این شورا توانمندی نهادهای انتظامی و امنیتی در کنترل این اتفاقات را مایه امیدواری برشمرد و از مردم انقلابی ایران که به صورت خودجوش برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی در صحنه حضور یافتند و توطئه دشمنان را خنثی کردند، قدردانی کرد.

وی حاضرین در این تجمعات را دو گروه متفاوت دانست و توضیح داد: دلیل حضور برخی افراد، نارضایتی از مشکلات اقتصادی است که باید به آنها حق داد و دولت و سایر نهادهای مرتبط باید به مطالبات آنها رسیدگی کنند، اما برخی هم در این تجمعات حضور یافته بودند که شعارهای هنجارشکنانه می دادند و به مقدسات مردم توهین می کردند، دنبال این بودند که این تجمعات را به حربه‌ای برای ضربه زدن به کشور تبدیل کنند.

دبیر شورای نگهبان افزود: این گروه دوم از مردم جدا هستند و آشکار است که با تحریک دشمنان ایران اسلامی به صحنه آمده اند.

آیت الله جنتی ادامه داد: حمایت دشمنان قسم خورده کشور مانند عربستان، آمریکا، اسرائیل و انگلیس از این آشوب ها نشان داد که قصد آنان مخدوش کردن یکپارچگی مردم مسلمان ایران است.

بنا بر اعلام روابط عمومی شورای نگهبان، جنتی با اعلام نگرانی از وضعیت اقتصادی کشور، گفت: عدم رسیدگی به وضعیت نابسامان مؤسسات اعتباری و مالی و عدم پاسخگویی به مطالبات به‌حق مردم، زمینه‌ساز بخشی از این اعتراضات بوده است که لازم است دولت هرچه سریع تر چاره ای بیندیشد.

وی تاکید کرد: با توجه به این که زمینه سازی این اغتشاشات در فضای مجازی صورت گرفته است، لازم است اقدامات جدی و مؤثری برای قانونمند شدن این عرصه انجام شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه