رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا در رشت:

محوطه شهرک‌های ساحلی و سیاحتی حریم خصوصی افراد نیست

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با اشاره به اینکه محوطه شهرک‌های ساحلی و سیاحتی حریم خصوصی افراد نیست گفت: هرگونه اتفاق و ناهنجاری که در این فضا رخ بدهد مدیر شهرک‌ها باید در مورد آن پاسخگو باشند.

محوطه شهرک‌های ساحلی و سیاحتی حریم خصوصی افراد نیست

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلام حیدر حیدری در نشست طرح سالم‌سازی دریا در سالن کوثر ستاد انتظامی گیلان در رشت اظهار داشت: هدف از اجرای طرح سالم سازی دریا، اجرای واجب فراموش شده امر به معروف، تامین امنیت اجتماعی و آرامش در سواحل شمال کشور است.

وی حفظ حریم اخلاقی، الهی و ارزش‌های دینی را در سواحل و تفرجگاه‌ها ضروری دانست و افزود: پاسداری از ارزش‌های اسلامی، پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد بستری مناسب و امن برای تفریح مردم از اهداف پلیس در طرح سالم سازی سواحل به‌شمار می‌روند.

حیدری سواحل، تفرجگاه‌ها، مراکز تجاری، بازارچه‌ها، مناطق آزاد تجاری و مناطق گردشگری را از نقاط هدف طرح سالم سازی خواند و گفت: طرح سالم سازی دریا در سال‌های گذشته موجب کاهش ناهنجاری‌های امنیتی و اخلاقی، افزایش رضایت مردمی و احساس امنیت، اشراف اطلاعاتی ناهنجاری‌ها و پاسخ به مطالبات عمومی شده است.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با اشاره به اینکه بیشترین آمار غرق شدگان در استان گیلان مربوط به دو شهر رودسر و بندرانزلی هستند، تصریح کرد: ۷۲ درصد غرق شدگان در استان گیلان غیربومی بوده‌اند لذا امنیت، سلامت و آرامش مردم نباید با طرح های اقتصادی نادیده گرفته شود.

وی از عدم رعایت استانداردهای لازم در ساخت طرح ها، عدم استفاده مردم از طرح‌ها و روی آوردن به مناطق ممنوعه، عدم توجه به هشدارهای پلیس، کمبود نیرو و ضعف نظارت در مناطق شنا ممنوع و وسعت مناطق ممنوعه به‌عنوان عوامل اصلی تلفات در دریا نام برد.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه مشرف بودن ساختمان‌های مجاور به طرح‌های سالم سازی، ناامنی ذهنی به‌وجود می ‌آورد، خاطرنشان کرد: نامناسب بودن چادرهای استفاده شده در طرح‌ها، حریم‌ها را می‌شکند.

حیدری با تصریح بر اینکه کشف حجاب، بدحجابی و اختلاط زنان و مردان و ترویج بی‌عفتی و غیرت زدایی از ناهنجاری‌های سواحل است، بیان داشت: سگ گردانی و حمل حیوانات، سبک زندگی غربی را در سواحل ترغیب  و ترویج می‌کند.

وی با اشاره به اینکه محوطه شهرک‌های ساحلی و سیاحتی حریم خصوصی افراد نیستند، اظهار داشت: هرگونه اتفاق و ناهنجاری که در این فضا رخ بدهد، مدیر شهرک‌ها باید در مورد آن پاسخگو باشند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا توجه به ریشه‌ها، علل و عوامل را برای ریشه‌کن کردن آسیب‌های مختلف مفید توصیف کرد و افزود: اگر به تکلیفمان عمل نکنیم، مسئول رقم خوردن همه ناهنجاری‌ها خواهیم بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه