به مناسبت روز شهدا صورت گرفت؛

اکران مستند «مادرانه» در مسجد جامع شاندرمن + عکس

در اولین شب از شب های فیلم مسجد جامع شاندرمن، مستند زیبای «مادرانه» به کارگردانی ساسان فلاح فر اکران شد.

اکران مستند «مادرانه» در مسجد جامع شاندرمن + عکس

به گزارش ۸دی، مسجد جامع شاندرمن از جمله مساجد فعال در حوزه اکران فیلم در استان گیلان است. مسئولان فرهنگی این مسجد، در جدیدترین اقدام خود روزهای دوشنبه خود را به اکران فیلم های جشنواره مردمی عمار و دیگر فیلم های حوزه انقلاب اسلامی  اختصاص داده اند. در اولین شب از اجرای شب های فیلم این مسجد، شامگاه دوشنبه و پس از اقامه نماز مغرب و عشا فیلم مستند «مادرانه» برای حاضران اکران شد.

این مستند، دغدغه‌ی پدری را به‌تصویر می‌کشد که از همان روزِ اولِ بدرقه‌ی فرزند، نگرانِ لحظه‌ای است که باید خبرِ شهادت یا اسارتِ فرزندش را به‌مادر بدهد، اما در روز موعود، واکنش و صبوری مادر شهید مهدی صابری، مدافع حرم افغانستانی، پدر را غافلگیر می‌کند. نمایش لحظاتی واقعی از لحظه‌ی وداعِ پدر و مادر شهید «مهدی صابری» با فرزندشان در معراج، از لحظاتِ تاثیرگذارِ این مستند است که مخاطبان را در بهت فرو می‌برد.

مادارانه به کارگردانی ساسان فلاح فر در کرج تولید شده است.

همچنین شب گذشت، نماهنگ «برخیزید» با موضوع انقلاب اسلامی اکران شد. این اثر بازخوانی و بازتولید اثر معروف و انقلابی «برخیزید ای شهیدان راه خدا» است که شعر آن توسط مرحوم حمید سبزواری سروده شده است.  این نماهنگ  ابتدا ۱۲ بهمن همزمان با ورود امام خمینی(ره) به میهن و مبارزات انقلابی و بعد از آن، دهه شصت و اعزام نیروها به جبهه و نیز دهه هفتاد و یادواره شهدا را نمایش می‌دهد.

نماهنگ «برخیزید» به کارگردان مهدی نقویان از کارگردان جوان مازندرانی تولید شده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه