چرایی نکوهش قدم زدن در برف با کفشهای واکس زده؛

نداشتن روحیه جهادی عامل ایجاد بحران اخیر برف / اقدامات جهادی سپاه پاسداران در روزهای سخت مردم گیلان + تصاویر

نداشتن روحیه جهادی باعث شد که با گذشت ۶ روز از برف ۷۰ سانتی همچنان ۴۲۰۰ خانوار رشتی بدون آب و برق روزگار سر کنند.

نداشتن روحیه جهادی عامل ایجاد بحران اخیر برف / اقدامات جهادی سپاه پاسداران در روزهای سخت مردم گیلان + تصاویر

به گزارش ۸دی، برف روز پنجشنبه و نحوه مدیریت بحران در استان گیلان باز هم به تجربیات تاریخی مردم این مرز و بوم اضافه و به مردم ثابت شد بدون حضور همگانی و روحیه جهادی امکان حل مشکلات وجود ندارد.

نداشتن همین روحیه جهادی باعث شده که با گذشت حدود ۶ روز از برف ۴۰ سانتی یا ۷۰ سانتی متری روز پنجشنبه همچنان ۴۲۰۰ خانوار رشتی بدون آب و برق و گاها سیستم گرمایشی روزگار سر کنند و منتظر برف پنجشنبه این هفته باشند و دختری در کوچصفهان ضمن نامه ای سرگشاده بنویسد «تازه وضعیت ما تبدیل به وضعیت دوران جنگ شده است».

اما در کنار همه بی مسئولیتی ها و کم کاری ها، نیروی جهادی بسیج و سپاه در گیلان باز هم گل کاشتند. همه نیک می دانند که سپاه و بسیج یک نهاد نظامی و فرهنگی است اما این نهاد در همه بحران ها یار و یاور مردم بوده است و هر جا که مشکلی بر زمین باشد مردان جهاد و شهادت حاضر به جانفشانی در آن عرصه هستند و خود را با مردم همراه و همگام می کنند و به جای قدم زدن در برف با کفشهای واکس زده، چکمه پوش وارد کارزار تلاش و مجاهدت می شوند.

در بحران برف اخیر و در حالی که یکی از نهادهای مسئول در مقابله با بحران برف حاضر نشد برخی تجهیزات موتوری خود همچون گریدر، لودر و … را برای خدمات رسانی ها بیرون بیاورد سپاه اقدام به تشکیل قرارگاه امداد و نجات در سپاه قدس گیلان کرد.

۱۲ دستگاه گریدر و لودر این نهاد در شهرستان های رشت، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و لنگرود و ۳ دستگاه کامیون برفروبی و حدود ۲۷ دستگاه خودروی کمک دار جهت همکاری با شرکت گاز و برق به این نهادها مأمور شدند.

حدود ۱۰ گردان نیروی انسانی سپاه جهت مقابله با بحران برف وارد عمل شدند و بخشی از نیروها که از قبل از طریق شرکت گاز گیلان آموزشهای لازم را دیده بودند در اختیار این شرکت قرار گرفتند تا مشکلات کنتورهای گاز خانگی را با حضور میدانی در اسرع وقت حل کنند. این نیروها جهت حل مشکل کنتورهای خانگی و در شهرهای خمام، رشت، سنگر، سیاهکل، آستانه اشرفیه و لنگرود وارد عمل شدند.

سپاه همچنین مکانهایی را در مناطق امام زاده هاشم(ع)، سراوان، سنگر و … آماده کرد که امکان اسکان و پذیرایی را برای مسافران در راه مانده فراهم شد. تصاویر زیر تنها بخشی از خدمات مجاهدین فی سبیل الله است که تلاش شبانه روزی آنها یک بار دیگر ما را به یاد سپاهیان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و جهادگران عرصه سازندگی در نخستین سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی می اندازد:

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه