مبارز انقلابی مطرح کرد؛

به آتش کشیدن انبار برنج مردم گیلان توسط ساواک / آغاز همه حرکت‌ های انقلابیون از مسجد شهر بود

سید عیسی صفوی گفت: با تشدید تظاهرات، دستگیری ها و شکنجه ساواک آغاز شد و خانه ها و انبارهای برنج مردم به آتش کشیده می شد.

به آتش کشیدن انبار برنج مردم گیلان توسط ساواک / آغاز همه حرکت‌ های انقلابیون از مسجد شهر بود

به گزارش ۸دی، به نقل از شبستان، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۱۳۵۷ نتیجه رشادت ها، پایداری ها، صبر و استقامت وصف ناپذیر ملتی خستگی ناپذیر است که بنیان حکومت شاهنشاهی را از ریشه قطع کردند.

سید عیسی صفوی یک از مبارزان انقلابی شهرستان ماسال است که از دوران دانش آموزی مبارزات انقلابی خود را آغاز کرد و با استقامت و بردباری به راه خود ادامه داد تا این انقلاب به پیروزی رسید.

وی که فعالیت انقلابی خود را از مساجد آغاز کرد از سالهای مبارزه و انقلاب چنین می گوید: مبارزات خود علیه رژیم پهلوی را از دوران دانش آموزی با شرکت در تظاهرات آغاز کردم.

وی که یکی از دانش آموزان انقلابی شهرستان ماسال بود گفت: در آن دوران در مقطع چهارم نظری تحصیل می کردم و شب ها با دوستانم در مسجد شهر حضور یافته و با مبارزین انقلاب هماهنگ شده و در تجمعات و تظاهرت از مدرسه تا میدان شهر حاضر می شدیم.

وی با اشاره به افزایش تظاهرات علیه رژیم پهلوی در سراسر کشور افزود: هر روز که می گذشت بر تعداد دانش آموزان حاضر در تظاهرات افزوده می شد و میدان اصلی شهر به محل اعتراضات مردمی و سردادن شعارهایی علیه رژیم شاه تبدیل شده بود.

این اعتراضات کم کم گسترش یافت و موجب تحریک کلانتری شد و ساواک با تحریک عده ایی از وابستگان به خود به مردم حمله کرده و آنان را دستگیر می کرد.

ساواک با شناسایی مبارزان اصلی شهر درصدد دستگیری و آزار و اذیت آنان بود و تلاش می کردیم تا چهره های مبارز شهر را از چشم ساواک دورنگه داریم. با تشدید تظاهرات، دستگیری ها و شکنجه ساواک آغاز شد، خانه ها و انبارهای برنج مردم به آتش کشیده می شد و انقلابیون شکنجه می شدند تا با ترساندن مردم جلوی تظاهرات و اتحاد آنان گرفته شود اما راه به جایی نبردند.

وی با بیان اینکه مسجد جامع ماسال که تنها مسجد شهر بود محل اصلی همه تجمعات و حرکات انقلابی بود اذعان کرد: فعالیت های مسجد مورد رصد ساواک بود و تلاش می کردند از تجمع مردم در مسجد جلوگیری کنند.

این مبارز انقلابی ماسال با بیان اینکه بچه‌های انقلابی از خانه امام جماعت مسجد، مسجد و …  محافظت می‌کردند تا مورد حمله ساواک قرار نگیرد، گفت: در کنار کمیته‌ های امنیتی، گروه‌هایی تشکیل شد تا هم بتوانند از انقلابیون محافظت کنند، هم مشکلات مردم را برطرف کنند و هم برای افراد کهنسال و بیمار که توانایی حرکت نداشتند، نان، نفت، آذوقه و .. فراهم کنند و آغاز همه این حرکت‌ ها از مسجد شهر بود.

وی با بیان اینکه با پخش اعلامیه در سطح شهر و مدارس موجب آگاهی مردم از فعالیت های انقلابی می شدیم افزود: همین اعلامیه ها موجب آگاهی و بیداری مردم و حضور همه دانش آموزان و مردم شهر در تظاهرات شد که با صبرو استقامت مردم، انقلاب به پیروزی رسید.

برای پیروزی انقلاب اسلامی سختی ‌ها، مرارت‌ ها و شکنجه‌ های زیادی تحمل شده است و مبارزان آن اعم از زن و مرد و پیر و جوان، شب‌ ها و روزهای سختی را برای رسیدن به پیروزی پشت سر نهاده‌ اند که بیان خاطرات مبارزین انقلاب برای نسل سوم که انقلاب را ندیده و شرایط آن روز را درک نکرده اند یکی از ضروریات است.

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه