سردار فضلی در شفت:

نقش تعیین کننده ایران در تعیین قیمت نفت در اوپک بعد از فتح خرمشهر/ مقاومت مردم ایران الگوی راهبردی در منطقه است

وی با اشاره بر اینکه در دوره های نبرد حق بر باطل وزیر نفت در اوپیک حضور داشت اما اعتنایی به وی نمی کردند، گفت: وقتی فتح خرمشهر به گوش اجلاسیه اوپیک رسید، قیمت نفت را ایران تعیین کرد.

نقش تعیین کننده ایران در تعیین قیمت نفت در اوپک بعد از فتح خرمشهر/ مقاومت مردم ایران الگوی راهبردی در منطقه است

به گزارش ۸دی، سردار علی فضلی عصر امروز در همایش استانی آزادگان و دفاع مقدس شهرستان شفت ضمن تکریم شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم اظهار کرد: آزادگان از شهدای زنده انقلاب اسلامی در رکاب امامت و ولایت هستند.

وی با بیان اینکه رزمندگان در دفاع از میهن اسلامی یک لحظه از دفاع دست نکشیدند، افزود: رزمندگان در هر جا که کشور به آنها نیاز داشتند، حاضر بوده اند.

جانشین فرماندهی بسیج مستضعفین کشور با اشاره بر اینکه شفت مهد روحانیت و فقهای بزرگ است، خاطرنشان کرد: حضور آیات عظام همچون آیت الله بهجت و امامزادگان سندی بر این مهم می باشد.

وی ضمن تبریک روز ارتش گفت: در دوران دفاع مقدس ۴۵ گردان از آن ارتش بود که با عملیات های موفق یکی پس از دیگری از بازوان دفاع مقدس بودند.

سردار فضلی با اشاره بر اینکه ما خادمی تیپ حضرت ولیعصر(عج) را در دوران دفاع مقدس داشتیم، گفت: ترکیب این تیپ از ۱۲ استان تشکیل شده بود.

وی با اشاره بر اینکه مهندسی جنگ به دست خدا بود، افزود: مقابله ما در برابر دشمن مانند پوست و گوشت و استخوان در مقابل انبر بود.

جانشین فرماندهی بسیج کشور ادامه داد: جبهه های دشمن در طول یک شب به تصرف رزمندگان اسلام در می آمد.

فضلی با اشاره بر اینکه تمام رزمندگان وقتی به شلمچه می رسیدند سجده می کردند، ادامه داد: شدت شکنجه ها تصرف میادین نبرد را غیر ممکن می کرد اما رزمندگان با همه ی اوصاف بر باطل پیروز شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح آزاد سازی خرمشهر در چهار مرحله انجام گرفت، اظهار کرد: عبور از رودخانه کارون، رسیدن به جاده اهواز که تا ۱۰۰ کیلومتر در اشغال دشمن بود، عبور از ساحل اروند از جمله مراحل آزادی سازی خرمشهر بود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین  با بیان اینکه این عملیات دانش و انگیزه رزمندگان اسلام را با هم توام کرد افزود:عبور از رودخانه جنگ دردشت و صحرا جنگ در منطقه رملی فکه و جنگ در منطقه ویژه خرمشهر سخت بود دشمن خرمشهر را به پادگانی نظامی تبدیل کرده بود و فرزندان امام با آمادگی کامل در منطقه اصلی عملیات مهیای نبرد شدند.

وی با بیان اینکه ما اول باید در فکه عمل می کردیم دراین منطقه تپه های رملی جاده چاه نفت شمال رودخانه و پاسگاه فکه را داشتیم مرحله اول در تیپ المهدی با لشکر هفده زرهی عراق مواجه هستیم، ادامه داد: اگر عنایت و لطف خدا نبود واحدهای پیاده هایی که در مقابلش یک لشکر زرهی است هیچ تناسب رزمی با هم ندارند عملیات آغاز و معابر باز شده است میدانهای مین برچیده شده است با دشمن درگیر شدیم خدا عنایت کرد تپه ها در شب اول به تصرف سپاه اسلام در آمد. رزمندگی نیروها مانع بازپسگیری دشمن شد.

سردار فضلی خاطر نشان کرد: صبح روز بعد گفتند مرحله سوم را باید در فکه انجام دهید چون هنوز دشمن دارد مقاومت می کند در این مرحله بر آن شدیم با شهید یدالله کلهر، سردار دقیقی و فرماندهان گردان به جای اینکه در تاریکی اقدام کنیم روز را به ستون کشی بپردازیم. خدا به ما مدد غیبی کرد عنایت خداوند را در این میان شاهد بودیم

وی با بیان اینکه عنایت خدا خرمشهر را آزاد کرد: افزود: اخلاص عامل مهمی بود که خدا به حرمت این مهم در رزمندگان خرمشهر را آزاد کرد.

فضلی ادامه داد: فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش های اسلامی است.

وی با اشاره بر اینکه در دوره های نبرد حق بر باطل وزیر نفت در اوپیک حضور داشت اما اعتنایی به وی نمی کردند، گفت: وقتی فتح خرمشهر به گوش اجلاسیه اوپیک رسید، قیمت نفت را ایران تعیین کرد.

فضلی مقاومت و ایستاگی ملت ایران را الگوی راهبردی درمنطقه عنوان کرد و ادامه داد: امروز این ذلت غرب است که نیرو های تکفیری را در مقابل شما رزمندگان قرار داده اند.

وی در خاتمه با بیان اینکه حدود شش میلیون نفر به منطق عملیاتی سفر می کنند، گفت: برای مشاهده مجد و عظمت شما رزمندگان سالانه میلیون ها نفر عاشق عازم مناطق حماسه آفرینی شما می شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه