موضوع مهمی که وزیرخارجه ایتالیا در دیدار با روحانی مطرح می‌کند!

دولت‌های غربی در حالی که در کشورهای خود با معضل حقوق بشر و حقوق شهروندی مواجهند تلاش می‌کنند با بهانه نقض حقوق بشر بر ایران فشار وارد می‌کنند. همه این ها در حالی است که این دولت‌ها چشم بر نقض حقوق بشر در حکومت‌های پادشاهی منطقه بسته‌اند.

موضوع مهمی که وزیرخارجه ایتالیا در دیدار با روحانی مطرح می‌کند!

به گزارش ۸دی، چند روز پیش از آغاز سفر رسمی رئیس جمهوری کشورمان به اروپا، وزیر خارجه ایتالیا گفت کشورش در جریان سفر حسن روحانی “حتما” پرونده جیسون رضائیان خبرنگار زندانی روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در تهران را با مقام‌های ایرانی مطرح خواهد کرد.

“جیسون رضائیان” که به اتهام جاسوسی در قالب خبرنگاری در تیرماه ۹۳ بازداشت شده برای دولت آمریکا مهره مهمی به حساب می‌آید.

دولت آمریکا در ماه‌های گذشته با استفاده از شیوه های مختلف از جمله کمپین‌های جهانی تلاش می‌کند بر دولت و قوه قضاییه ایران فشار آورد تا متهم به جاسوسی بدون برگزاری دادگاه آزاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، در نخستین سفر رسمی خود به اروپا در مقام ریاست جمهوری، شنبه ۲۳ آبان ماه عازم رم خواهد شد و پس از دو روز دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های ایتالیایی، و همچنین بازدید از واتیکان، برای انجام یک دیدار رسمی دو روزه به فرانسه خواهد رفت.

روزنامه واشنگتن پست روز پنجشنبه در گزارشی نوشت، پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا با تاکید بر مطرح کردن مساله جیسون رضائیان در جریان سفر روحانی به رم، گفت به دنبال رسیدن به توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، حل این مساله نیز موجب “اعتمادسازی” خواهد شد.

 

 

وزیر خارجه ایتالیا در گفت‌وگویی مفصل با خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در رم، گفت مقام‌های ایتالیایی بار دیگر در باره این موضوع در طول سفر آقای روحانی به رم، با مقام‌های ایرانی صحبت خواهند کرد.

 

 

وزیر امور خارجه ایتالیا در گفتگوی خود با واشنگتن پست تاکید کرد که حل و فصل مسائل حقوق بشری در ایران، از جمله بازداشت آقای رضائیان و همینطور موضوع همکاری‌های ایران با سوریه، برای اعتمادسازی با غرب حیاتی است.

 

 

وزیر خارجه ایتالیا توضیح نداد که اصولا مسأله جیسون رضائیان چه ارتباطی به دولت ایتالیا دارد؟! و اینکه چرا دولت ایتالیا در برابر کشتار مردم یمن و فلسطین، به پادشاهی آل سعود و رژیم صهیونیستی اعتراض نمی‌کند و یادی از حقوق بشر نمی‌نماید؟!

 

 

سایت صدای آمریکا (VOA ) که به وزارت خارجه آمریکا تعلق دارد نوشته است: سفر رئیس جمهوری ایران به اروپا، پس از توافق جامع هسته‌ای ۲۳ تیر ماه، می‌تواند نشانه‌ای از آغاز روند خروج تهران از انزوای  بین المللی [!] باشد. با این حال غرب می‌گوید ایران برای پیوستن به جامعه بین‌المللی باید در موارد دیگری، از جمله در حوزه حقوق بشر، گام‌‌ بردارد.

کشورهای غربی در حالی که در کشورهای خود با معضل حقوق بشر و حقوق شهروندی مواجهند (کلاس‌های درس در سه دانشگاه تعطیل شدند) ایران را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند و با این بهانه علیه ایران فعالیت می‌کنند.

همه این ها در حالی است که دولتمردان غربی نه تنها در برابر حکومت‌های پادشاهی و دیکتاتوری منطقه؛ همچون عربستان سعودی سکوت کرده‌اند بلکه روابط نزدیک و دوستانه‌ای هم با آن ها دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه