نابودی هزاران سانتریفیوژ ایران! / کوک شدن ساعت اجرای برجام

” اجرایی کردن توافق در روز یکشنبه (امروز) نشان دهنده وفای همه طرف ها به قول هایی که سه ماه پیش داده بودند، می باشد.”

نابودی هزاران سانتریفیوژ ایران! / کوک شدن ساعت اجرای برجام

به گزارش ۸دی، پایگاه خبری آمریکایی بلومبرگ (bloomberg) در گزارشی به قلم جاناتان تیرون به بررسی روند اجرایی شدن توافق هسته ای و عواقب آن برای آمریکا و ایران پرداخت و نوشت: ” قدرت های جهانی و ایران ساعت های خود را برای اجرای توافق کوک کرده اند.”

 

 

در ابتدای این مقاله آمده است که اجرایی کردن توافق در روز یکشنبه (امروز) نشان دهنده وفای همه طرف ها به قول هایی که سه ماه پیش داده بودند، می باشد. ایران باید هزاران سانتریفیوژ خود را جمع آوری کند، ۹۸ درصد از ذخایر اورانیوم غنی شده خود را نابود کند و راکتور اراک را تغییر دهد. امریکا و اروپا نیز باید مقدمات برداشته شدن تحریم ها را فراهم کنند.

 

 

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در بیانیه ای گفت: ” این (اجرایی شدن) دستیابی به یک توافق تاریخی است. این (برجام) اطمینان می دهد که سلاح هسته ای ورای دسترسی ایران است. همچنین امن تر کردن منطقه به ایران فرصت ارتباط دوباره با جامعه بین المللی را می دهد.”

 

 

بلومبرگ در ادامه نوشت: ” توافقی که بعد از دو سال و در ۱۰۰ صفحه بدست آمد هم در کنگره آمریکا و هم در مجلس ایران با مخالفت های بسیار زیادی مواجه شد. وزیر خارجه آلمان در تهران گفت که اعتماد را در فروشگاه نمی توان یافت و توافق را مقدمه ای بر تلاش های سیاسی آتی قلمداد کرد.”

 

 

این پایگاه خبری با طرح این ادعا که توافق هسته ای تنش ها میان ایران و غرب را برطرف نکرده است نوشت: ” از آزمایش های موشکی گرفته تا حمایت دولت سویه و همکاری نظامی با روسیه، ایران در حال اعمال قدرت خود در منطقه است. متحدان آمریکا مانند اسراییل و عربستان گفته اند که توافق هسته ای ایران را بیش از پیش تقویت می کند.”

 

 

“به گفته مقامات مختلف در ماه های قبل، زمانی که آژانس بین امللی انرژی اتمی محدود شدن برنامه هسته ای ایران را تایید کند، تحریم ها علیه ایران در سه ماه اول سال ۲۰۱۶ برطرف خواهد شد. زمانی که تحریم ها برطرف شوند انتظار می رود رشد اقتصادی در ایران شاهد باشیم.”

 

 

این پایگاه آمریکا به اشاره به قصد ایران برای واگذاری ۵۰ پروژه در حوزه انرژی به پیمانکاران خارجی و افزایش صادرات نفت تا مرز ۲ میلیون بشکه روزانه نوشت: ” کشورهای عربی خلیج فارس جمعا روزانه ۲.۸ میلیون بشکه نفت تولید می کنند!”

 

 

جام نیوز/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه