بهانه جدید آمریکایی ها؛ امارات هم خواهان غنی سازی شد

یک قانونگذار ارشد آمریکایی به نقل از یک مقام امارات متحده عربی می گوید امارات ممکن است درصدد کسب حق غنی سازی اورانیوم بر آید.

بهانه جدید آمریکایی ها؛ امارات هم خواهان غنی سازی شد

به گزارش ۸دی، به نقل از جام نیوز، اد رویس رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «یوسف العتیبه سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن در گفت و گویی تلفنی به او اطلاع داد کشورش دیگر خود را به توافق اتمی قبلی با آمریکا پایبند نمی بیند.»

رویس، در مصاحبه ای تلفنی با آسوشیتدپرس، اظهار داشت سفیر گفت: «بدترین دشمن شما حق غنی سازی را به دست آورده است. حالا این حقی است که دوستان شما نیز می خواهند و ما تنها کشور نخواهیم بود.»

به گزارش صدای آمریکا، ایالات متحده در سال ۲۰۰۹ براساس قراردادی با امارات متحده عربی، موافقت کرد مواد، فناوری و تجهیزات تولید انرژی اتمی را تامین کند و امارات قول داد در صدد غنی سازی اورانیوم یا فرایافت سوخت مصرف شده برای گرفتن پلوتونیوم بر نیاید.

سفارت امارات متحده عربی در واشنگتن، در پاسخ به گزارش آسوشیتدپرس گفت: «دولت رسما نظر خود را نسبت به توافق با آمریکا یا تعهداتش تغییر نداده است.»

امارات در گذشته گفته بود از توافق اتمی با ایران استقبال می کند. با این حال، رویس گفت عتیبه به او گفت امارات دیگر خود را به مواد قرارداد با آمریکا پایبند نمی بیند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه