مقام عالی رتبه ارتش سعودی در مرز یمن کشته شد

قائم مقام تیپ ۸ ارتش سعودی در جازان، پس از جراحات و انتقال به بیمارستان کشته شد. بنا به گفته ی وزارت کشور عربستان، یک سرهنگ و یگ گارد مرزی سعودی نیز در روز جمعه طی یک درگیری مسلحانه به هلاکت رسیده بودند.

مقام عالی رتبه ارتش سعودی در مرز یمن کشته شد

ژنرال ابراهیم همزی دومین مقام عالی رتبه ارتش سعوی در مرز یمن کشته شد.

به گزارش ۸دی به نقل از پایگاه خبری گاردین: “قائم مقام تیپ ۸ ارتش سعودی در جازان، پس از جراحات و انتقال به بیمارستان درگذشت. پایگاه خبری عربی بدون انتشار جزییات به این خبر پرداخته است.”

این روزنامه ی انگلیسی ادامه داد: «او دومین مقام عالی رتبه عربستانی است که چند روز اخیر در مرز یمن کشته شده است. بنا به گفته ی وزارت کشور عربستان، یک سرهنگ و یگ گارد مرزی سعودی نیز در روز جمعه طی یک درگیری مسلحانه جان باختند.»

گاردین در خبر امروز خود نوشت: “گفتنی است که چندین فرمانده عالی رتبه سعودی از ابتدای جنگ با حوثی های یمن در درگیری ها کشته شده اند. همچنین ریاض با حملات هوایی قصد حمایت از رییس جمهور یمن، منصور هادی را دارد”.

طبق گزارش سازمان ملل، از ابتدای جنگ عربستان با یمن تعداد ۴۹۰۰ نفر کشته شده اند که شمار زیادی از این کشته شدگان غیر نظامیان یمنی بوده اند.

متاسفانه رژیم آل سعود به جای برگزاری مطلوب و بدون حاشیه مراسم حج تمتع در سرزمین وحی، تمام تمرکز خود را بر کشتار و سرکوب مردم مظلوم یمن و بحرین نهاده و از طرفی با صرف هزینه های فراوان مانند تجهیز و تسلیح تروریستهای داعش و القاعده در عراق و سوریه به ابزاری جهت پیشبرد مقاصد شوم آمریکا و اسرائیل در منطقه تبدیل شده است. بی کفایتی و سردرگمی حکام آل سعود در سیاستهای خود در منطقه موجب شده این بی لیاقتی و بی عرضگی به عرصه برگزاری موسم هرساله حج کشیده شود و موجب مرگ هزاران نفر در فاجعه ی منا در روز عیدقربان شود. دست پاچگی و خباثت سعودی ها در این قضیه به گونه ایست که حتی اجازه ورود مسئولین کشورهای اسلامی را به کشور خود برای بررسی این حادثه ی دردناک نمیدهند.

Capture

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه