کار سخت قلعه نویی در انزلی/ از هواداران فوتبال فهم تا ملوان بدون رانت

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی فصل فوتبالی بسیار بحرانی و سختی را پشت سر گذاشت ،به گونه ای که نیم فصل اول را تنها با یک برد به پایان رسانید و در نیم فصل دوم نیز تا لحظات پایانی مشخص نبود که این تیم ماندنی یا رفتنی است.

کار سخت قلعه نویی در انزلی/ از هواداران فوتبال فهم تا ملوان بدون رانت
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پایگاه خبری افق انزلی ،تیم فوتبال ملوان بندرانزلی فصل فوتبالی بسیار بحرانی  و سختی را پشت سر گذاشت ،به گونه ای که نیم فصل اول را تنها با یک برد به پایان رسانید و در نیم فصل دوم نیز تا لحظات پایانی مشخص نبود که این تیم ماندنی یا رفتنی است.
فصل گذشته نه تنها برای بازیکان و کادر فنی سخت گذشت ،بلکه برای هواداران ملوان نیز همچون کابوسی وحشتناک به نظر می رسید و همه هواداران آرزو داشتند که این کاوبس هرچه زودتر به پایان برسد.
مشکلات فصل قبل و استعفای سیروس محجوب باعث شد تا مسوولان و مدیران بندرانزلی برای این تیم با ریشه و پر طرفدار چاره ای بیاندیشند و سرانجام داریوش بهشتی را به عنوان مالک و امیر قلعه نویی را به عنوان مربی قوهای سپید برگزینند.
حال امیر قلعه نویی پر افتخار ترین مربی لیگ برتر فوتبال ایران ، راه سختی را در بندرانزلی پیش رو دارد ،چرا که تیمی را در دست گرفته که یک فصل بحرانی را پشت سر گذاشته است و روزهای نقل انتقالات را نیز از دست داده است ، هرچند که امسال وضعیت جذب بازیکن در باشگاه ملوان از سال گذشته مطلوب تر می باشد.
هواداران ملوان نیز با حضور امیر قلعه نویی در این تیم چیزی جز قهرمانی در یکی از جامها ، حذفی و یا لیگ برتر انتظار ندارند و می خواهند پس از سالها تیمشان را بر سکوی افتخار و قهرمانی ببینند که این عامل نیز کار وی را نسبت به تمام ادوار مربی گری اش در تیم های دیگر سخت تر می نماید.
یکی از مهمترین امتیازات ملوان ،وجود تماشاگرانی پر شور و با فهم فوتبالی بالاست که گاها پیشنهادات تاکتیکی آنها از روی سکو برای تعویض بازیکنان و دریافت نتیجه ای مطلوب تر بسیار تاکتیکی به نظر می رسد.
شاید بتوان شهر انزلی را با جمعیت کمتر از ۱۷۰ هزار نفر و دارا بودن یک تیم لیگ برتری به عنوان فوتبالی ترین شهر کشور معرفی نمود.
انزلی شهری است که بیشتر گیرنده های تلویزیونی در آن بر روی شبکه های فوتبالی تنظیم است و مردمش ساعتهای طولانی از وقت خود را به تحلیل در رابطه با این ورزش اختصاص می دهند ،حال این تحلیل می تواند در رابطه با آخرین اخبار فوتبال لیگ اروپا باشد و یا همین لیگ برتر خودمان ،فرقی ندارد و مهم این است که بحث فوتبالی است.
شاید بتوان گفت ،ملوان خط قرمز مردم بندرانزلی است ،به گونه ای که حتی نارضایتی مردم از نتایج و مدیریت ملوان می تواند حتی بر شرایط سیاسی و انتخابات تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد.
انزلی چی ها از فهم فوتبالی بسیار بالایی برخوردارند و گاها پیشنهادات آنها که به صورت شعار از روی سکو برای تعویض بازیکنان جهت رسیدن به نتیجه ای مطلوب مطرح می شود بسیار تاکتیکی به نظر می رسد.
شدت تعصب و غیرت نسبت به ملوان در برخی از این هوادران به قدری بالاست که معتقدند که حتی اگر رئال مادرید ، بارسلونا و یا بایرن مونیخ به انزلی بیایند در مقابل ملوان کار سختی در پیش خواهند داشت.
حال امیر قلعه نویی به چنین شهری وارد شده است ،شهری که فکر و ذکر مردمش فوتبال است و جان مردمش به ملوان وابسته است. پر افتخار ترین مربی لیگ برتر فوتبال ایران علاوه بر اینکه باید قوهای سپید را به جایگاهی که لیاقتش را دارد برساند ، باید تلاش کند که انتظارات هوادران را نیز برآورده نماید.
البته کسب نتایج مطلوب در زمین فوتبال نتیجه مدیرت مطلوب در خارج از مستطیل سبز می باشد و اگر این مدیریت در خارج از زمین به درستی انجام نشود امیر قلعه نویی که هیچ ، پر افتخار ترین مربیان دنیا نیز نمی توانند این تیم را به سر منزل مقصود برسانند.
در پایان باید گفت: باید ببینیم که پر افتخار ترین مربی لیگ برتر فوتبال ایران چگونه تیم بحرانی فصل قبل را که فرصتهای نقل و انتقالات ، تمرینات و دیدار تدارکاتی را از دست داده است به آن جایگاهی که لیاقتش را دارد خواهد رساند ،خصوصا اینکه چند بازی اول این تیم در مقابل حریفان سرسختی انجام می شود. شاید لیگ برتر پیش رو آزمون بزرگی برای امیر قلعه نویی باشد ،چراکه این بار وی به تیمی پا گذاشته است که از رانت و نفوذ کمتری نسبت به سایر تیمهای لیگ برتری برخوردار می باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه