استاندار گیلان به رئیس‌جمهور از آخرین وضعیت امام زاده ابراهیم (ع) شفت گزارش داد:

تخریب ۳۸۹ واحد مسکونی در امام‌زاده ابراهیم

استاندار گیلان در گزارش خود به رئیس‌جمهور در خصوص آخرین وضعیت خسارات حریق امام‌زاده ابراهیم (ع) شفت گفت: طبق ارزیابی‌های اولیه انجام شده توسط بنیاد مسکن استان با همکاری دهیاری این روستا، در حادثه آتش‌سوزی این روستا ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در قالب ۱۲۰ ساختمان کامل تخریب شده است.

تخریب ۳۸۹ واحد مسکونی در امام‌زاده ابراهیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»  اسدالله عباسی در نخستین نشست اعضای هیئت دولت با استانداران سراسر کشور به ریاست آیت‌الله رئیسی که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد، با ارائه گزارش به رئیس‌جمهوری در خصوص میزان خسارت وارد شده در حریق امام زاده ابراهیم شفت تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های اولیه انجام شده توسط بنیاد مسکن استان با همکاری دهیاری روستای امامزاده ابراهیم شفت در حادثه آتش‌سوزی این روستا ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در قالب ۱۲۰ ساختمان کامل تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد و نقشه‌برداری واحدهای آسیب‌دیده از حریق امامزاده ابراهیم (ع) از امروز آغاز شده است.

 وی با ابراز خرسندی از دستور وزیر محترم کشور در خصوص پرداخت تسهیلات به افراد آسیب‌دیده در حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت و حمایت دولت از این افراد افزود: یکی از مهم‌ترین مباحث پیگیری موضوع پوشش بیمه‌ای آنها بود که ارزیابی‌ها انجام و کار تشکیل پرونده توسط کارشناسان بیمه نیز اتمام یافت تا پرداخت خسارت انجام شود.

 وی ادامه داد: در این راستا، ۱۱۸ واحد پوشش بیمه‌ای داشتند و تعدادی از خانوارها نیز بیمه نبودند، لذا ارزیابی‌های نهایی از سوی متولیان بیمه از منطقه حادثه‌دیده امام‌زاده ابراهیم (ع) شفت انجام شده و به‌زودی روند پرداخت آغاز می‌شود.

 وی با بیان اینکه خودروی آتش‌نشانی در امام زاده ابراهیم شفت مستقر بوده است، گفت: با هماهنگی استانداری گیلان در ۲ ونیم سال گذشته همواره باتوجه‌به گردشگرپذیر بودن امام زاده ابراهیم (ع) شفت، یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی در آنجا مستقر بوده است.

 وی با اشاره به مشکلات پیش‌آمده درباره عدم استفاده از خدمات اطفای حریق گفت: برای جبران عدم تکرار چنین حوادثی، مقرر شد در جذب نیرو برای آتش‌نشانی در روستای امام زاده ابراهیم شفت برای انجام خدمات این بخش، اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع: روابط عمومی استانداری گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه