معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

یارانه مادران گیلانی شارژ شد

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۴۰۰ هزار تومان اعتبار بسته غذایی مادران دهک یک گیلان در طرح ملی یسنا واریز شد.

یارانه مادران گیلانی شارژ شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» علیرضا عسگریان امروز در نشست خبری فرایند آغاز اجرای طرح امنیت غذایی مادران باردار و شیرده (یسنا) در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین طرح دولت در حوزه امنیت غذایی سه طرح یارانه به عموم مردم، کودکان. زنان باردار و شیرده است.

وی در ادامه در خصوص یارانه دو ماه (دی و بهمن) مربوط به کودکان دارای سوءتغذیه و مادران باردار و شیرده افزود: کودکان ۶ تا ۵۹ ماه دهک اول تا پنجم هر کدام یک میلیون تومان مجموع ۲ میلیون (دی و بهمن) و کودکان دهک ششم و هفتم هر یک ۶۰۰ هزار تومان مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار و همچنین به‌ازای مادران باردار و شیرده مشمول طرح هر ماه ۴۰۰ هزار تومان مجموع ۸۰۰ هزار تومان (دی و بهمن) دریافت می‌کنند که می‌توانند که از ۲۰۰ هزار فروشگاه معتبر در سراسر کشور، ۱۶ قلم کالا را خرید کنند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه این مبلغ هم اکنون به‌حساب سرپرست خانوارها واریز شده و مرحله اول این طرح تا پایان سال ادامه دارد، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷ هزار مادر دارای فرزند زیر دو سال از ۸ استان کم‌برخوردار هدف شناسایی شدند.

عسگریان با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۲ هزار مادر در دهک یک درآمدی بودند که یارانه غذایی آنها در حساب سرپرستان خانوار شارژ شده است، خاطرنشان کرد: این طرح برای مادران دارای فرزند زیر ۲ سال دهک یک درآمدی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و فارس اجرایی شده است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه