دبیر ستاد انتخابات گیلان:

تغییر حوزه انتخابیه مستلزم بررسی مجدد صلاحیت است

دبیر ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه نتایج بررسی‌ها در هیئت نظارت ۱۵ دی‌ماه اعلام می‌شود، گفت: تغییر حوزه انتخابیه داوطلب پس از تأیید هیئت اجرایی، مستلزم بررسی صلاحیت مجدد است.

تغییر حوزه انتخابیه مستلزم بررسی مجدد صلاحیت است

به گزارش هشت‌دی زمان نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیئت نظارت اعلام شد که در این راستا دبیر ستاد انتخابات گیلان جزئیاتی از نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات را بیان کرد.

جواد شفیعی ثابت امروز با بیان اینکه نتایج بررسی‌ها در هیئت نظارت ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ اعلام می‌شود، اظهار کرد: اگر داوطلبان مجدد به اعلام نتایج بررسی خود معترض باشند می‌توانند شکایت خود را به شورای نگهبان ارجاع دهند.

وی در ادامه افزود: مشکل عدم احراز صلاحیت برخی از داوطلبان، ارائه‌ندادن به‌موقع مدارک یا استعفایشان بود که سبب شده برخی از داوطلبان در هیئت اجرایی هویتشان احراز نشود. همچنین در روند رسیدگی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی داوطلبانی که صلاحیتشان احراز نشده به این معنا نیست که این افراد شناخته شده نیستند.

تغییر حوزه انتخابیه مستلزم بررسی مجدد صلاحیت است

دبیر ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه ثبت‌نام بیش از ۳۰۰ داوطلب غیر گیلانی در حوزه انتخابیه گیلان روند بررسی صلاحیت‌ها را با کندی مواجهه کرده است، تصریح کرد: داوطلبی که پس از تأیید هیئت اجرایی حوزه خود را به شهرستان دیگری تغییر دهد مجدداً روند صلاحیت او مورد بررسی هیئت نظارت شهرستان موردنظر قرار خواهد می‌گیرد.

شفیعی ثابت با عنوان اینکه در قانون جدید هیئت تبلیغات لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: طبق ماده ۷۱ قانون انتخابات، داوطلبان نمی‌توانند از اشخاص حقیقی، حقوقی و احزاب بدون اجازه آن‌ها و تأیید هیئت تبلیغات انتخابات برای تبلیغات خود استفاده نمایند زیرا این اقدام تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود. همچنین بر اساس ماده ۷۳ قانون انتخابات، انجام هرگونه تبلیغات و فعالیت انتخابات در ساعت اداری ممنوع، اما بعد از آن بلامانع است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه