دولت به دنبال تهیه بنزین و گازوئیل سالم برای مردم است

رئیس جمهور گفت: دولت همواره به دنبال در اختیار گذاشتن بنزین و گازوئیل سالم برای مردم است و باید بتوانیم سوختی را که حداقل آلودگی را ایجاد می‌کند در دولت مدنظر قرار دهیم.

دولت به دنبال تهیه بنزین و گازوئیل سالم برای مردم است
به گزارش هشت دی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‎الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم هفته محیط زیست در تالار همایش‎های محیط زیست به ایراد سخنرانی پرداخت.
رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه در حادثه محیط زیست دو مسئله تاثیر زیادی داشته، اظهارداشت: حادثه اول کثرت جمعیت انسانی است. تعداد بشر روی زمین در حال افزایش است. این جمعیت نیاز به فضایی دارد که در آن زندگی کند و از آب استفاده کند و مواد غذایی‌اش فراهم شود.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: موضوع بعدی مربوط به ابزار جدیدی است که وارد زندگی کردیم تا راحت‌تر زندگی کنیم اما آثار این وسایل بر طبیعت چیست؟

رئیس جمهور افزود: ما تمام ابزار را برای زندگی راحت خود تولید کردیم اما اگر درست برنامه‌ریزی نکنیم در زندگی‌مان دچار مشکل می‌شویم پس ما نیاز به تدبیر داریم. تدبیر یعنی دیدن پایان کار.

روحانی اضافه کرد: طبیعت یک قانون دارد. شما نمی‌توانید این قانون را بزنید. جنگیدن با قوانین مسلم جهان منجر به شکست ما خواهد شد. قانون و سنت الهی تغییر نمی‌کند.

رئیس قوه مجریه با بیان این که امروز حفظ آب و خاک و هوا جز موارد مهم امر به معروف است، گفت: ما امر به معروف و نهی از منکر را در چند حکم الهی خلاصه کرده‌ایم اما باید بدانیم که معروف یعنی همه شایستگی‌ها و منکر یعنی همه زشتی‌ها.

رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: کسی که هوا را آلوده می‌کند، کار منکر انجام می‌دهد که این کار حرام است.

براساس این خبر معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست و سایر مسئولان این سازمان، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و جمعی از محیط بانان و فعالان حوزه محیط زیست حضور دارند.
رئیس جمهور کشورمان با اشاره به مؤلفه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: کسی که برای محیط زیست ارزشی قائل نیست، منکر را منکر نمی‌داند و گاهی معروف را منکر می‌کند، در حالی که ما باید نسبت به طبیعت احساس وظیفه شرعی، ‌اجتماعی و ملی کنیم.

روحانی اضافه کرد: اگر ملت و دولت دست به دست هم ندهند حتماً در زمینه محیط زیست دولت به تنهایی نمی‌تواند موفق شود. دولت در جایی موفق است که مردم برای خود و نسل‌های آینده احساس مسئولیت کنند.

رئیس قوه مجریه با اشاره به سوخت کشور تصریح کرد: دولت همواره به دنبال در اختیار گذاشتن بنزین و گازوئیل سالم برای مردم است و باید بتوانیم سوختی را که حداقل آلودگی را ایجاد می‌کند در دولت مدنظر قرار دهیم. دولت در این راستا قدم‌های خوبی را برداشته است.

وی تأکید کرد: دولت بنزین پتروشیمی را کنار گذاشت. بنزین یورو۴ را در کلان شهر‌ها مطرح کرد و استاندارد خودرو را جدی گرفت که ما در حال حاضر آثار آن را شاهد هستیم و این یک قدم مفید و مؤثری بود که باید ادامه پیدا کند.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به خودروهای اسقاطی در کشور تصریح کرد: در سال ۹۳ نزدیک به ۲۵۰ هزار دستگاه از این خودروها اسقاط شد که این در جای خود بسیار مهم است و باید در این راستا نیروی انتظامی و مردم قدم مثبتی بردارند.

روحانی اضافه کرد: دولت در زمینه تولید گاز به دنبال منابع مشترک در زمینه انرژی، گاز و نفت با همسایگانش بود و قدم‌های خوبی برداشته شد و منجر به افزایش تولید گاز در کشور شد. همچنین مراکز صنعتی که سوخت‌شان آلوده بود، کاهش پیدا کرد. در واقع در سال گذشته ۳۸ درصد مصرف مازوت جایگزین گاز شد.

رئیس قوه مجریه با ابراز خوشحالی از این که اولین جلسه هیئت دولت تدبیر و امید مصوبه احیای دریاچه ارومیه بود، اظهار داشت: این دولت همواره به محیط زیست اهمیت می‌دهد. چرا که بدون توجه به این مؤلفه توسعه ناپایدار فراهم می‌شود. این را نیز باید دانست که احیای این دریاچه با تلاش یک ساله تمام نمی‌شود، حداقل چندین سال زمان می‌برد تا تخریب‌‌های گذشته پیرامون این دریاچه را جبران کنیم.

رئیس جمهور تأکید‌کرد: باید فناوری و سرمایه را در حفظ محیط زیست و طبیعت بکار بگیریم و حتی می‌توانیم از سرمایه‌ها برای حفظ طبیعت در زیرساخت‌هایی مثل تأمین آب استفاده کنیم.

وی همچنین اشاره‌ای به تحریم‌ها داشت و آن را ظلمی بزرگ بر ملت ایران دانست و تأکید کرد: عده‎ای از ابتدا نمی‎دانستند تحریم چیست! اما تحریم قدم به قدم مشکلات را برای ما بیشتر کرد ولی این به معنای آن نیست که ما در برابر حرف ناحق دیگران تسلیم شویم بلکه باید برای مقابله با مشکلات حرکت کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه