رستوران‌ها و کبابی‌های نام‌آشنای بازار تهران

گردش و تفریح در بازار بزرگ تهران همراه با گذراندن زمان زیاد برای خرید، نیاز به استراحت هم دارد؛ به‌خصوص برای مسافرانی که ممکن است یکبار به این مکان مراجعه کنند و زمانی زیادی را در روز برای گشت و گذار در بازار اختصاص دهند.

بازار بزرگ، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران است که علاوه بر شهروندان پایتخت، گردشگران و مسافران بسیاری آنجا را برای خرید و گشت و گذار انتخاب می‌کنند. گردش و تفریح در بازار بزرگ تهران همراه با گذراندن زمان زیاد برای خرید، نیاز به استراحت هم دارد؛ به‌خصوص برای مسافرانی که ممکن است یکبار به این مکان مراجعه کنند و زمانی زیادی را در روز برای گشت و گذار در بازار اختصاص دهند. وجود رستوران‌های بازار تهران می‌تواند بهترین انتخاب برای رفع خستگی و تجربه خوردن غذاهای لذیذ و خوش‌مزه باشد.

رستوران مسلم بازار بزرگ تهران

در بازار بزرگ تهران رستوران‌های مختلفی وجود دارد که بازاری‌ها و افرادی که به این مکان مراجعه می‌کنند، می‌توانند برای سفارشات خود از این رستوران‌ها استفاده کنند. یکی از بهترین رستوران‌‌های بازار تهران که مشتریان زیادی، به خصوص گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما به تهران آمده‌اند را به خود جذب می‌کند، رستوران مسلم است. این رستوران در فضای اصلی بازار تهران واقع شده و دسترسی به آن بسیار راحت است و نیازی به جست‌وجوی زیاد برای پیداکردن رستوران نیست. فضای این رستوران بزرگ و مناسب است و از ۳ طبقه برای میزبانی از مشتریان تشکیل شده است. در منوی رستوران مسلم انواع غذاها دسته‌بندی شده است که در بین تمام غذاها، ته‌چین مسلم طرفداران بیشتری دارد. کیفیت و طعم بی‌نظیر ته‌چین این مجموعه باعث شده است که در کنار تمامی غذاهای رستوران تکه‌ای ته‌چین گذاشته شود و همه مشتریان از خوردن آن لذت ببرند.

 

کباب‌سرای نایب از بهترین رستوران‌های تهران

در بین رستوران‌های بازار تهران یکی از بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های آن چلوکبابی نایب است که احتمالاً شما هم نام آن را شنیده‌اید. در سال ۱۲۵۴ بود که برای اولین بار فردی به نام نایب غلامحسین مکانی را برای عرضه برنج همراه با کره‌کباب مخصوص خود در بین بازاریان ایجاد کرد تا بتواند غذای خود را تبدیل به برندی محبوب کند. گردشگران و مسافران بلیط هواپیما کیش تهران در خرید از بازار تهران معمولا به این رستوران سر می‌زنند. حال پس از گذشت بیش از ۱۲۰ سال از آن زمان، نام رستوران نایب همچنان بر سر زبان‌ها است. این رستوران در منوی خود انواع کباب‌های خوش‌مزه و معروف خود را جای‌داده است که از جمله آن می‌توان به چلوکباب مخصوص، چلوکباب ممتاز، چلوکباب لقمه زعفرانی، جوجه‌کباب با استخوان، کباب‌برگ ممتاز همراه با برنج ساده و باقالی‌پلو اشاره کرد. همچنین انواع مخلفات غذا مانند ماست‌موسیر، سالاد فصل، زیتون‌پرورده و ترشی انبه را می‌توانید سفارش دهید. فضای رستوران نایب از معروف‌ترین رستوران های بازار بزرگ تهران است و به همراه خانواده خود در تعداد نفرات بالا می‌توانید به این رستوران مراجعه کنید.

رستوران شرف‌الاسلامی از رستوران‌های بازار بزرگ تهران

رستوران شرف‌الاسلامی را نیز می‌توان یکی از رستوران‌های قدیمی تهران معرفی کرد که درست در نزدیکی رستوران مسلم واقع شده است و تاریخ تأسیس آن به سال ۱۳۱۷ باز می‌گردد. بسیاری از مشتریان این رستوران حتی از کاسبان و مراجعه‌کنندگان بازار تهران نیستند. وارد رستوران که می‌شوید، اولین چیزی که نظر شما را جلب می‌کند فضای قدیمی و کاشی‌های رستوران است که شما را به یاد دوران قدیم می‌اندازد. قبل از آن که با بلیط هواپیما تهران کیش از تهران خارج شوید، طعم غذاهای شرف‌الاسلامی را از دست ندهید. این رستوران در زمان ناهار بسیار شلوغ است، به حدی که صفی طولانی تشکیل می‌شود، اما کارکنان رستوران به‌سرعت سفارش‌ها را آماده خواهند کرد. در منو رستوران شرف اسلامی انواع غذاهای سنتی مانند شیشلیک، ته‌چین، زرشک‌پلو و باقالی‌پلو با ماهیچه فهرست شده‌اند، البته حجم غذایی که برایتان سرو می‌شود به حدی خواهد بود که احتمالاً قسمتی از غذایتان باقی بماند. یادتان نرود که این رستوران یکی از رستوران های معروف تهران است، پس اگر جای خالی برای نشستن در رستوران پیدا نکردید، ناراحت نشوید و منتظر خالی‌شدن میزها بمانید.

رستوران شمشیری، رستوران بازار تهران

چلوکبابی شمشیری یکی دیگر از رستوران‌های بازار تهران است که در قسمت جنوبی سبزه‌میدان واقع شده و از رستوران‌های قدیمی تهران نیز به شمار می‌رود. قسمت زیادی از مشتریان رستوران شمشیری را کاسبان و بازاریان تشکیل می‌دهند که برای وعده ناهار و یا شام خود از غذاهای این رستوران سفارش‌های خود را انجام می‌دهند. کباب‌کوبیده غذایی است که به‌صورت تخصصی در رستوران شمشیری طبخ می‌شود و یکی از بهترین کباب‌کوبیده‌های شهر تهران به شمار می‌رود. در سفارش‌های رستوران شمشیری همراه با برنج تکه‌ای کره نیز قرار داده می‌شود که گفته شده این ترکیب اولین‌بار توسط حاج‌محمد حسن شمشیری ابداً شده است؛ اما هیچ مدرکی بر صحت آن وجود ندارد. کباب‌برگ، باقالی‌پلو با ماهیچه و کباب‌کوبیده جزو پرطرفدارترین غذاهای این رستوران است.

رستوران خیام بازار بزرگ تهران

 در اماکن قدیمی بازار، یکی دیگر از رستوران‌های بازار تهران واقع شده که قدمت بنای آن به حدود ۲۰۰ سال پیش باز می‌گردد. سفره‌خانه خیام در انتهای خیابان خیام و نزدیک به ایستگاه مترو واقع شده است. بر اساس شواهد و اطلاعات تاریخی، بنای این رستوران سال‌ها قبل توسط همسر ناصرالدین‌شاه وقف شده است، به همین دلیل این رستوران تاریخی جزو آثار ملی ایران به شمار می‌رود. فضای داخلی این رستوران معماری قدیمی جذابی دارد که از کاشی‌کاری‌ها و سقف‌های گنبدی‌شکل ساخته شده است. در داخل رستوران تخت‌های چوبی سنتی به همراه میز و صندلی قرار داده شده تا فضای کافی برای نشستن مشتریان فراهم شود. بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که رستوران خیام ازآنجایی‌که مکان توریستی و تاریخی است، غذاهای آن نسبت به سایر رستوران‌ها کمی گران‌تر است. کباب تبریزی، بختیاری، کشک‌بادمجان، زرشک‌پلو با مرغ، چلوکباب وزیری و شیشلیک از جمله غذاهای سنتی رستوران خیام هستند.

رستوران حاج مرشد

 یکی از رستوران های خوب بازار تهران رستوران مرشد چلویی است که اولین کبابی بازار معرفی شده و حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد. این رستوران توسط حاج احمد نهاوندی که به او حاج مرشد چلویی نیز می‌گفتند، تأسیس شد و هم اکنون نیز اعضای این خانواده مدیریت این رستوران را برعهده دارند. از جمله غذاهای رستوران مرشد می‌توان به چلو ماهیچه، کباب‌برگ، زرشک‌پلو با مرغ، چلوخورشت قیمه‌بادمجان و بختیاری اشاره کرد. فضای داخل رستوران مرشد آن‌چنان بزرگ نیست؛ اما سفارش‌های بیرون بر به‌سرعت آماده می‌شوند.

کافه‌رستوران گل رضائیه

 یکی از قدیمی‌ترین کافه‌رستوران‌های تهران را که قدمتی نزدیک به ۸۰ سال دارد، می‌توان کافه‌رستوران رضائیه دانست که در خیابان سی تیر واقع شده است. فضای قدیمی این رستوران همراه با عکس‌هایش یادآور زمان‌های قدیم این محله است. برای صرف وعده صبحانه و ناهار می‌توانید از منوی این رستوران سفارش‌های خود را انجام دهید. این کافه‌رستوران یکی از رستوران های اطراف بازار تهران است که حدود ۱۰ دقیقه رانندگی با آن فاصله دارد. بهتر است برای مراجعه به رستوران از قبل با تلفن رستوران تماس بگیرید و میز خود را رزرو کنید.

 سخن پایانی

 رستوران های بازار تهران قسمت مهمی از بهترین رستوران های شهر تهران را تشکیل می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم حتی برای یکبار هم که شده از غذاهای این رستوران‌های قدیمی و جذاب را سفارش دهید و طعم آن را به‌خاطر بسپارید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر و خرید بلیط هواپیما با یوتراوز همراه باشید.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه