نذر ظهور؛

یک صفحه قرآن بخوانیم | صفحه ۳

امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با پوست و گوشت و خون او در می‌آمیزد و خداوند او را با فرشتگان بزرگوار همراه می‌سازد و قرآن روز قیامت نگهدارنده او از دوزخ خواهد بود.

یک صفحه قرآن بخوانیم | صفحه ۳

به گزارش هشت‌دی قرآن پاک‌ترین کتاب، از مبدأ پاکی و طهارت، بر پاک‌ترین قلب عالم هستی نازل، و از لبان پاک‌ترین مخلوق عالم الهی تلاوت و بر عالم وجود عرضه گردید. به همین خاطر تنها کسانی می‌توانند به این مصحف مطهر نزدیک شده، و از نور پر فیض آن بهره‌مند گردند که ظاهر و باطنی پاک و طاهر داشته و از هرگونه آلودگی جسم و روح منزه باشند که یکی از مصادیق «مطهرون» امام صادق (ع) است که علاوه بر تلاوت قرآن به تدبر در آن نیز می‌پرداختند و الگو و اسوه مؤمنان نیز بودند و انس با قرآن را بزرگ‌ترین مایه نجات و رستگاری انسان‌ها دانسته و همگان را به این امر فرامی‌خواندند و ضمن توصیه دیگران به انس به قرآن خود نیز با قرآن انس ویژه‌ای داشتند. تا آنجا که در ظاهر و باطن همواره با قرآن بودند و در طول عمرشان قرآن را نصب‌العین خویش قرار دادند.

امام صادق (ع) می‌فرماید: «هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با پوست و گوشت و خون او در می‌آمیزد و خداوند او را با فرشتگان بزرگوار همراه می‌سازد و قرآن روز قیامت نگهدارنده او از دوزخ خواهد بود»؛ بنابراین قلب انسان وقتی نورانیت خاصی پیدا می‌کند که علاوه بر قرائت قرآن، آن را به قلب خود بسپارد، چنانچه امام صادق (ع) در تشویق‌های قرآنی خود، هم دیگران را به این امر خداپسندانه تشویق می‌کرد و هم از خدا در دعاهای خویش می‌خواست تا این کتاب آسمانی را در قلب خویش جای دهد.

ترتیل صفحه سوم قرآن کریم با صدای حامد ولی‌زاده به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم اسماعیل قادرپناه را می‌توانید در ادامه بشنوید؛

 

ترتیل صفحه سوم قرآن کریم را از اینجا دریافت کنید.

تفسیر آیات ۶ تا ۱۶ سوره بقره از حجت‌الاسلام قرائتی را می‌توانید اینجا دریافت کنید.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه