وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

واردات کاغذ با وجود مجموعه عظیمی مانند چوکا معنا ندارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام نارضایتی از وضعیت شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران چوکا گفت: خوشایند نیست سرمایه‌های کشور در این وضعیت نامناسب باشند و اینکه مجموعه عظیمی مانند چوکا وجود داشته باشد و ما واردکننده کاغذ باشیم، این شرایط با هیچ‌منطق اقتصادی سازگار نیست.

واردات کاغذ با وجود مجموعه عظیمی مانند چوکا معنا ندارد

به گزارش هشت‌دی، سید صولت مرتضوی امروز در جلسه بررسی مشکلات شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران چوکا با اعلام نارضایتی از وضعیت این کارخانه اظهار کرد: خوشایند نیست سرمایه‌های کشور در این وضعیت نامناسب باشند و اینکه مجموعه عظیمی مانند چوکا وجود داشته باشد و ما واردکننده کاغذ باشیم، این شرایط با هیچ‌منطق اقتصادی سازگار نیست.

وی در ادامه افزود: با تلاش همکاران اقدامات خوبی برای ادامه فعالیت این کارخانه انجام شده که تاکنون توانسته به فعالیت خود ادامه دهد اما باید با تدوین و اجرای برنامه‌های ۲ساله و ۵ساله این کارخانه را به نقطه مطلوب برسانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار تشکیل کارگروهی برای پیگیری و حفاظت از اموال چوکا شد و تصریح کرد: این کارخانه باید سوددهی بالایی داشته باشد و ملزم می‌شویم که هرآنچه در طرح مولدسازی به فروش برسد برای ارتقای کارخانه در این شهرستان هزینه شود و درآمد آن برای بازنشستگان صرف شود.

مرتضوی از منابع طبیعی خواست تا بخشی از زمین‌هایی که در اختیار دارد را برای تولید چوب به این کارخانه اختصاص دهد و عنوان کرد: چوب‌های ساقط شده، شاخ و برگ‌های جمع‌آوری شده باید به این کارخانه اختصاص یابد. کارخانه چوکا کشت قراردادی را مدنظر قرار دهد و با انعقاد قرارداد با کشاورز چوب تولیدی آنها را خریداری کند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان در یک بازه زمانی ۶ماهه به این مجموعه کمک‌های لازم را داشته باشند تا بعد از ۶ ماه کل بدهی خود را تسویه کنند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه