مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

۳۵ تن گیاه مهاجم سنبل آبی از تالاب انزلی جمع‌آوری شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از جمع‌آوری ۳۵ تن گیاه مهاجم سنبل آبی از تالاب انزلی خبر داد و گفت: کار جمع آوری سنبل آبی تا زمان پاکسازی کامل آن ادامه خواهد یافت.

۳۵ تن گیاه مهاجم سنبل آبی از تالاب انزلی جمع‌آوری شد

به گزارش هشت‌دی  حمزه عشوری با اشاره به تاکیدات انجام شده مبنی بر حضور مستمر ماموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان در تالاب بین المللی انزلی برای جمع آوری گیاه سنبل آبی اظهار کرد: این گیاه به شیطان بنفش تالاب لقب گرفته است.

وی ادامه داد: محیط بانان پاسگاه‌های محیط بانی قلم گوده و سرخانکل انزلی با همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های ماسال و صومعه سرا در بخش غربی تالاب بین المللی انزلی، محدوده‌های آبکنار و ماهروزه، موفق به خارج کردن حدود ۱۱ تن گیاه مهاجم سنبل آبی در تاریخ ۴ خرداد ماه از این بخش‌های تالاب شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: از ابتدای طرح جمع آوری این گیاه حدود ۳۵ تن از زیست توده این گیاه مهاجم آبزی از تالاب بین المللی انزلی جمع آوری و در مکان‌های از پیش مشخص شده برای دپو حمل شده است.

عشوری افزود: در سال جاری این اداره کل علیرغم عدم تخصیص بودجه تاکنون، با توجه به اهمیت مقابله با این گیاه مهاجم در زمان مناسب، با دستگاه دروگر سنبل آبی و تلاش محیط بانان پرتلاش یگان حفاظت محیط زیست توانسته است تا حدودی جلوی رشد و پیشروی این گیاه در برخی بخش‌ها بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان  گفت:کار جمع آوری سنبل آبی در تالاب انزلی بصورت مداوم تا هفته‌های آتی تا زمان پاکسازی کامل آن از تالاب ادامه خواهد یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه