دبیر علمی همایش ملی زن و هویت ایرانی ـ اسلامی:

ضرورت احیای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در حوزه زنان

دبیر علمی همایش ملی زن و هویت ایرانی ـ اسلامی با اشاره به ضرورت احیای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در حوزه زنان، گفت: شناسایی ابعاد هویتی زن مسلمان و ارائه راهکار در راستای چالش‌های هویتی در این حوزه، نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب و شاخصه‌های مطلوب زن ایرانی ـ اسلامی از اهداف این همایش است.

ضرورت احیای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در حوزه زنان

به گزارش هشت دی، جواد نظری‌مقدم در آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی زن و هویت ایرانی ـ اسلامی در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به یکی از چالش‌های اساس جامعه امروز اظهار کرد: هویت و فرهنگ به‌ویژه در حوزه زنان به مسئله اولویت‌دار امروز تبدیل شده لذا دانشگاه و حوزه در این‌خصوص با همکاری نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان و با مشارکت دانشگاه‌های سراسر کشور اقدام به برگزاری این همایش نموده است.

وی با اشاره به هدف برگزاری این همایش، گفت: شناسایی ابعاد هویتی زن مسلمان و ارائه راهکار در راستای چالش‌های هویتی در این حوزه، نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب و شاخصه‌های مطلوب زن ایرانی اسلامی از اهداف این همایش است.

دبیر علمی همایش تصریح کرد: با انتشار فراخوان برگزاری این همایش در آبان سال گذشته، حدود ۱۹۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری، ۱۴۸ مقاله برگزیده شد که از این تعداد ۵۲ مقاله متعلق به پژوهشگران گیلانی و بخش اعظمی از سایر استان‌ها به دبیرخانه ارسال شده است که شاهد مشارکت‌علمی ۲۷ استان بودیم.

نظری‌مقدم با اشاره به برپایی سه نشست تخصصی در راستای بررسی مقالات بیان کرد:
حدود ۲۴ مقاله در این سه نشست ارائه خواهد شد که اهمیت توجه به این حوزه بر همگان واضح و مبرهن است لذا تحولات و اغتشاشات اخیر در کشور نشان‌دهنده اهمیت این مسئله است.

وی به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه در برگزاری این همایش اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه این فضا برای پژوهشگران در حوزه و دانشگاه در راستای تبادل علمی فراهم شد.

دبیر علمی همایش در پایان خاطرنشان کرد: این همایش به نوعی سنت‌شکنی در نهاد دانشگاهی محسوب می‌شود زیرا متاسفانه در جامعه ایرانی این نهاد آن طور که باید و شاید در راستای هویت ایرانی عمل نکرده است لذا این فضا در جهت زمینه‌سازی برای برجسته‌کردن و احیای فرهنگ ایرانی اسلامی در حوزه زنان فراهم شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه